Går långsamt att arbeta i eEkonomi

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag vill bara meddela att jag får panik över hur långsamt och omständigt det är att jobba i eEkonomi. Det blir dyrt för kunden , eller olönsamt för mig om jag inte kan debitera ut all tid då jag väntar på att programmet står och snurrar. Eller för den delen prickar en betalning åt gången istället för att enkelt kunna pricka alla på ett datum. Kom igen Visma, om ni ska vara konkurrenskraftiga för redovisningsbyråer får ni nog utveckla ett helt annat digitalt redovisningsprogram som har snabbare flöde.
Foto på Annelie AK Ekonomi

Annelie AK Ekonomi

  • 460 poäng 250 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 2
Foto på Philip Hjelmberg

Philip Hjelmberg, Fd Moderator

  • 3,900 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Att programmet laddar och tar tid för att få fram informationen man är ute efter, är självklart inte meningen. Vi lägger mycket resurser på att Visma eEkonomi ska vara så snabbt och lättarbetat som möjligt, för att förenkla er vardag.

Att Visma eEkonomi är uppbyggt på det sätt som det är idag beror på att vi försöker att anpassa programmet så användarvänligt som möjligt, för att minimera fel och anpassa till hur framtidens redovisning är på väg.

Ibland så kan det hjälpa att bolla lite idéer med oss på Visma SPCS för att hitta ett så pass smidigt samt tid- och kostnadseffektivt arbetssätt som möjligt. Så du är alltid mer än välkommen att bolla denna frågan med oss!

Vi har en artikel om vart framtiden pekar och vi vill självklart vara din rådgivare medans du är dina kunders rådgivare.
Du kan läsa artikeln Digital redovisningsbyrå: Hur du driver en framgångsrik byrå och får kontroll på din arbetstid, här.

Tveka inte att kontakta oss för att vi tillsammans ska hitta ett så bra arbetssätt som möjligt.

Med vänliga hälsningar
Philip
Foto på Fredrik_RR

Fredrik_RR

  • 274 poäng 250 badge 2x thumb
Det måste vara ett kapacitetsproblem hos er, eller så kör ni systemunderhåll på kvällar och nätter.

Det är stor skillnad att jobba i eekonomi dagtid och kvällstid, mycket långsammare kvällstid. Gissar att det är då alla småföretagare har tid att jobba med bokföring, och ert system blir långsamt när alla är inne. Mycket frustrerande när samma uppgift går från någon sekund dagtid till 10-20-30 sekunder när det är som värst. 
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Fredrik,

Vad tråkigt att du upplever ditt program långsamt kvällstid. Självklart ska det inte vara så.

Upplever du det likadant oavsett vilken del i programmet du arbetar med eller är det under nån särskild meny du upplever det mest?
Vilken webbläsare arbetar du i och har du testat någon annan?

Vi har inte haft några problem vad jag kan se när jag kollar under driftinformation.

Återkom gärna med svar så att jag kan ta ärendet vidare till rätt person.


/Cecilia
Foto på Fredrik_RR

Fredrik_RR

  • 274 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har testat både hemma och på kontoret, med mac/windows.Chrome och Firefox. Bredbandstest ger normalt resultat, allt annat fungerar. Det är i alla delar av eekonomi, men extremt långsamt när man ska söka efter en obetald faktura, kund eller liknande. 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Fredrik! 

Tack för din information! Vi kommer ta kontakt med dig vidare via mejl för mer information. 
/Nellie 
Foto på johnliljenberg

johnliljenberg

  • 70 poäng
Hej, Jag upplever också dessa problem, till den grad att man ger upp på att göra fakturor vissa dagar då det går så sirapslångsamt. Finns det någon lösning i sikte eller måste man titta på alternativ? 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej John! 
Tack för din information. Är det så att du upplever att någon specifik del i programmet går mer långsamt eller är det allmänt? Har du även testat på olika datorer eller nätverk? 

Tack på förhand. 
/Nellie 
Foto på johnliljenberg

johnliljenberg

  • 70 poäng
Hej, har testat på 3 datorer, telefon & olika uppkopplingar, detta är något som kommit mer och mer, inloggningen buggar ofta ur också sedan ni bytte inloggningssystem
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Tack för din återkoppling. Förstår jag dig rätt om det är generellt i eEkonomi eller är det någon specifik del i programmet som du upplever tar längre tid?

/Nellie 
Foto på webastocenter

webastocenter

  • 160 poäng 100 badge 2x thumb
Hej
Vi upplever exakt samma bekymmer och har gjort under en längre tid nu. Jag sitter medans jag skriver detta och väntar på att systemet skall logga in i ekonomiöversikten.. och har suttit några minuter redan.
Detta är oavsett vilken dator som används och nätverk.
Återkoppla gärna om ni har en lösning info@webastocenter.se
Foto på webastocenter

webastocenter

  • 160 poäng 100 badge 2x thumb
Ingen uppdatering, fungerar fortfarande enormt slött och från vissa Safari så går det inte ens att komma in i systemet.
Foto på My Janhall

My Janhall, Moderator

  • 2,536 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Webastocenter, 

Tack för att du hör av dig. Vi kommer kontakta dig via epost vidare. 
/My 
Foto på Martin Öberg

Martin Öberg, Visma Security

  • 944 poäng 500 badge 2x thumb
Vi har idag gjort vissa ändringar i tjänsten för att komma till bukt med att prestandan sjunker efter kl 22. Återkoppla gärna här om ni märker någon förbättring i prestandan mellan kl 22-24.
Foto på Johnny

Johnny

  • 64 poäng
Tar ca 1 minut att koppla en bild i programet. Känns allmänt segt och låser sig ofta. Det standardsvar man får är att man ska rensa historik och casheminne. Visma skyller på datorn och datorförsäljaren skyller på Visma. Det här håller inte längre någon som har tips på en bättre lösning?
Foto på Fredrik_RR

Fredrik_RR

  • 274 poäng 250 badge 2x thumb
Oj då, det här låter inte lovande att det fortfarande är lika dåligt eller ännu värre kanske till och med. Själv kommer jag i så fall byta till ett annat system snarast! 

Jag köper inte att det skulle bero på användarens dator, om alla andra online tjänster man använder fungerar som vanligt.
Foto på My Janhall

My Janhall, Moderator

  • 2,536 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Johnny, 

Tack för att du återkopplar, vi kommer kontakta dig vidare via epost. 

@Fredrik_RR

Har du samma problem fortfarande också? Förstår det som att du har läst tråden igen men om du upplever samma sak fortfarande så kikar vi gärna närmre på det. 

/My 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.