Funkar inte att klistra in bankhändelse Länsförsäkringar - eEkonomi

  • 4
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det går inte längre att klistra in.
Länsförsäkringar har ändrat på sin sida och gjort om designen på kontohändelser.
Foto på Tmdstudio

Tmdstudio

  • 370 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 4
Foto på Olof

Olof

  • 202 poäng 100 badge 2x thumb
Samma problem här :S. Hoppas ni kommer med åtgärder sssm! Tack!
Foto på Tmdstudio

Tmdstudio

  • 370 poäng 250 badge 2x thumb
Dåligt med feedback här tycker jag!
Foto på Fredrik

Fredrik

  • 4,158 poäng 4k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Klistra in Länsförsäkringar.

Det har gått utmärkt att klistra in kontoutdrag från Länsförsäkringar Bank tidigare, men nu har det slutat att fungera - det ser ut som banken har ändrat utseendet och Visma kan inte tolka informationen.

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Supporten tipsar: Klistra in ditt kontoutdrag – eEkonomi.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Tack för er återkoppling gällande problemet med att klistra in bankhändelser från Länsförsäkringar till Visma eEkonomi. Detta fel är bekräftat även hos oss och vi jobbar tillsammans med vår utvecklingsavdelning på att lösa detta så snart som möjligt. 

Så länge för att komma vidare så kan ni skriva in händelserna manuellt under Kassa- och bankhändelser genom att gå till Kassa- och bankhändelser - Ny bankhändelse - Ny bankhändelse och här knappa in datum, referens och belopp och sedan klicka på Lägg till

Vi uppdaterar självklart i tråden när vi har en lösning på problemet. 

Ha en fortsatt bra dag!
/Nellie 
Foto på Daniel Svanberg

Daniel Svanberg

  • 748 poäng 500 badge 2x thumb
Varför kan inte lägga ut info om det direkt i funktionen för att importera kontoutdrag? Istället för att man ska först slå huvudet i väggen och göra felaktiga importer och sen googla ifall det är ett känt fel eller skapa en ny felrapport.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Hej Daniel!

Tack för bra input! Vi utvärderar hela tiden om hur vi informerar om de fel som drabbar användare. Absolut är det bäst om vi kunde informera de användare som drabbas av felet på just det stället i programmet där de uppstår!

I dagsläget använder vi forumet tillsammans med hjälpen till programmet för att snabbt kunna uppdatera och informera om fel som händer. Läs mer i forumtråden: Kända programfel i eEkonomi-familjen »

/Anna
Foto på Cliff

Cliff

  • 172 poäng 100 badge 2x thumb
När kommer ni lösa detta borde vara prio
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej allihop! 

Jag kan nu med glädje meddela att problemet med att klistra in kontoutdraget från Länsförsäkringar är löst! 
Fr om idag så går det nu bra igen att klistra in kontoutdraget och allt hamnar i ordning och på korrekt datum. 

Ha en fortsatt fin dag!
/Nellie
(Redigerad)
Foto på Daniel Svanberg

Daniel Svanberg

  • 748 poäng 500 badge 2x thumb
Det är bra. Lite heads up så stod det på länsförsäkringas internetbank att de åter tänker införa saldokolumnen som de just tog bort eftersom det var så många som saknade den. Antar att det kommer göra att importen åter kommer strula när det händer.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Daniel!

Tack så mycket för din info! Jag har tagit detta vidare och skulle det bli en förändring så hoppas jag att vi löser det snabbt och enkelt för er, så ni fortsatt kan klistra in kontoutdraget utan problem. 

Ha en fin dag!
/Nellie 
Foto på Cliff

Cliff

  • 172 poäng 100 badge 2x thumb
Kanon , åtgärdat ganska snabbt. Tummen upp!
Foto på Roda

Roda

  • 60 poäng
Tyvärr så fungerar det fortfarande inte att klistra in kontoutdrag från LF. Jag får bara med varannan rad.
Foto på Karl Wilsborn

Karl Wilsborn, Moderator

  • 9,254 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Roda!

Då får vi ta en titt på ditt specifika fall, för generellt sett så ska det vara löst. Har du möjlighet att slå oss en signal på 0470-706200, så kikar vi på det den vägen? Så länge så borde det fungera att exportera ut dit kontoutdrag till en PDF-fil från banken, och kopiera från den istället. Som en tillfällig work-around så att säga, så du slipper att stå stilla med din bokföring.

/Karl
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,370 poäng 20k badge 2x thumb
Hej allihop! 

Vi har märkt att felet smugit sig tillbaka och att en del fortfarande upplever att alla händelserna inte klistras in under Kassa- och bankhändelser från kontoutdraget. 
Vi undersöker saken och uppdaterar här igen så snart vi har en lösning! 

/Nellie 
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Idag har vi släppt en ny version utav Visma eEkonomi där detta problem är åtgärdat.

Det ska nu fungera att klistra in kontoutdraget från Länsförsäkringar igen :) Tveka inte på att återkomma till oss här i tråden om ni upplever att problemet kvarstår.

Ha en härlig måndag!

/Lovisa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.