Läser in fel frånvarotid vid synkronisering från Visma Lön Anställd

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • Besvarad
Vet inte om det gjorts någon ändring men på denna lönekörning så läses det in fel frånvarotider vid synkroniseringen.
Om jag tittar i Visma lön anställd på kalendern så står det tex 8 tim VAB eller 4 tim övr frånvaro.
Men när jag läser in det så blir tiden 7,8 tim och 3,9 tim.
Så har det aldrig blivit tidigare?
Foto på Sofie

Sofie

• 1,268 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

• 5,194 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Sofie,

Jag kommer ta kontakt med dig på mejl gällande detta så att vi kan kika vidare på det.

/Theodor
Foto på Sofie

Sofie

Har ni tittat något mer på mitt ärende? Även om vi har säsongsarbetstid så kan det ju inte vara rätt att den ändrar på tiden vid synkronisering. Har någon angivit 2 timmar så är det ju 2 timmar vederbörande är frånvarande och inte någon procent av dagens arbetstid? Som sagt så har den aldrig räknat om tidigare och jag vill heller inte att den ska göra det.

Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Sofie,

Ser att du fick svar på mejl den 19/12.

Ha en god jul!
/Cecilia
Foto på Sofie

Sofie

Har återigen uppmärksammat ett par diffar på frånvarotid vid synkronisering.Vi har en där personen har lagt in kompledig 13:30-14:30 men resultatet blir 52 min istället för 1 tim?
Sen har vi en där det är inlagt VAB 4 timmar (inga specifika tider) men resultatet blir 3 tim 40 min?

Varför blir det så här??

Foto på gbodell

gbodell

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
Hej
Vi har samma problem med föräldraledighet och plusflex.
Flexen blir korrekt men trots personen angett 1h föräldraledig så blir resultatet 30min föräldraledig i detta exempel.
Jag har dock inte synkroniserat så vet ej vilken information som går över till VIsma Lön men förutsätter det kommer stå 30min föräldraledig.