Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Läsfel på usb

Hej!
Har sparat säkerhetskopia på gjord bokföring från min laptop till två olika USB-minnen. Har fungerat klanderfritt i flera år. Nu säger plötsligt Adm 500, när jag försöker installera sparad bokföring på en annan dator, att det är läsfel på enhet F (usb). Vad göra, för fel på usb är det inte, andra sparade filer kan öppnas med sina respektive program.

 

Innehållet i denna tråd är verifierierat av Visma Spcs 22-10-27

4 SVAR 4
Davor P1
CHAMPION

Om du kört på samma USB i flera år kan jag rekommendera köpa nytt USB minne. Kretsarna klarar ett stort antal läs- och skriv- operationer, men de är inte en evighetsmaskin.

Jag rekommenderar att du byter ut minnet vartannat år om inte årligen. Med tanke på att de kostar ett par hundringar kan det vara vårt denna "onödiga" kostnad. Vad kostar din tid i det läget när backupen VERKLIGEN behövs och den inte går att läsa in? Hur mycket tid kostar det dig att köra till kontoret eller hemmet för att läsa om kopian på nytt? Du tappar förmodligen 2 timmars jobb á 250 kr....

//Davor P
Göran A
UTFORSKARE


Kan det vara så att säkerhetskopian på USB av en äldre version av ADM500 och att du har en nyare version i datorn och att det därför inte går att läsa in.

Sannolikheten är ytterst liten att det skulle vara så. Normalt är det så att du ska kunna läsa in backup från tidigare version av programmet till en nyare version.

Tvärtom går däremot inte.

Du kan kanske testa att dra in filen från USB minnet till skrivbordet och köra den därifrån?