Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lev.lista per leverantör under en viss period

Jag skulle vilja kunna ta ut en lista som visar alla fakturor vi fått från en leverantör under en viss period oavsett om det har blivit betalt eller inte.

Levnr/Leverantör/Fakt.datum/F-f datum/Belopp

 

Totalsumma kr 30000

Varav betalt kr 10000

Kvarstående kr 20000

 

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du tänkt på att du kan köra ut en vanlig leverantörsreskontralista, göra urval på fakturadatum, leverantör och bocka i "även slutbetalda fakturor"? Då får du ut nästan allt du söker.
Fd medlem
Inte tillämpbar

När jag tar ut den lista som du föreslår så får jag endast de totala slutsummorna. Jag behöver få ut varje faktura enl uppställning ovan för att kunna exportera ut till excel för vidarebearbetning.
Lena__15
MEDLEM

Prova rapporten som heter "Leverantörsfaktura - sammandrag" Visar leverantörsfakturor för angiven period. Den finns att ladda hem. Där väljer du period och kan göra urval på leverantör eller leverantörsnummer. En kolumn med totalt för perioden och en med saldo.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för infon. Var hittar jag rapporten för nedladdning?

Arkiv - mallar/rapportgenterator - rapporter. Välj läs in ny rapport och mappen SpcsRapp (finns i SPCS katalogen). Då får du fram en lista med alla rapporter som finns att installera. Lycka till.
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Kristina!

När du väljer utskriften Leverantörsreskontralista så kan du nere till vänster välja hur du vill se rapporten. Och om du här sätter en markering för Fullständig och ovanför väljer att Även slutbetalda fakturor ska vara med så kommer varje faktura specificeras. På en rad kommer det stå löpnummer, fakturadatum, fakturabelopp mm. Och på en rad  betaldatum, betalsätt och betalt belopp mm. På raderna syns även journalnummer och verifikationsnummer. Du kommer även per faktura se saldot.
När alla leverantörens fakturor har specificerats kommer du se en summering för leverantören med antal fakturor, totalt fakturerat belopp, ev. krediterat belopp, hur mycket det betalt och en leverantörsskuld. 

Vid utskriften kan du i urvalsrutan leta upp både leverantörsnummer och fakturadatum för att göra urval på tex leverantör 100 och fakturadatum 160101..161231 och då kommer alla fakturor med datum under 2016 skrivas ut. 

//Linnea