Leveransadress i beställningsbekräftelse - eEkonomi/webshop

  • 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 vecka sedan
  • Planerade
  • (Redigerad)
Vi har eEkonomi med webshop. När en beställning kommer in skickas en kopia av beställningsbekräftelsen till vår mail. Tidigare innehöll den adressuppgifter till beställaren, telefonnummer och mailadress dvs. allt som behövdes för att packa ordern och beställa frakten. I somras ändrades detta och leveransadress, telefonnr och mail togs bort. Det innebär att man måste logga in i Visma gå in på kundkortet och ta fram leveransadressen. Flera moment mer vilket gör arbetet med att beställa frakt mer omständigt då vi tidigare bara kunde kopiera från beställningsbekräftelsen. Kan ni ta tillbaka leveransadress, telefonnr och mailadress på beställningsbekräftelsen? Eller har ni andra lösningar på arbetsätt för detta?
Tack på förhand!
Foto på HomeElements

HomeElements

  • 102 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 månader sedan

  • 1
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Produktansvarig - Website/Webshop, AutoInvoice & AutoCollect

  • 2,522 poäng 2k badge 2x thumb
Hej

Anledningen till att vi tog bort den adressen beror på att vi har kunder som säljer artiklar där leveransadress kan vara en känslig uppgift. Det genomfördes alltså i samband med GDPR. Vi har dock börjat undersöka om vi kan lägga in det som en inställning, så att du som nätbutiks-ägare får avgöra själv om adressen ska synas. Jag kan inte svara på när vi kan genomföra detta men jag återkommer när jag vet mer. 

Mvh
Robin
(Redigerad)
Foto på HomeElements

HomeElements

  • 102 poäng 100 badge 2x thumb
Tack! Det vore toppen om det kan bli en inställning. Då det är en försämring nu när det är borttaget hoppas jag verkligen att ni snarast kan göra detta till en inställning. Ser fram emot att höra ifrån er om när detta kan vara på plats. Vore väldigt bra om det blir innan julhandeln sätter igång. 
Mvh Jessica
Foto på Jan Wester

Jan Wester

  • 1,620 poäng 1k badge 2x thumb
Det vore riktigt bra att göra det som en inställning - vi har ju leveransen mer automatiserad så där inget krångel. För oss ett reellt  problem när vi bokför inbetalningar. När alla uppgifter fanns i mailen var det oerhört lätt att söka på ett namn för att få se en avvikande leveransadress eller vice versa. Alltså för lite skumma inbetalningar där någon bara anger ett namn eller så och det kanske inte matchar med kundens namn i visma. 
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Produktansvarig - Website/Webshop, AutoInvoice & AutoCollect

  • 2,522 poäng 2k badge 2x thumb
Hej

Inställningen för att få tillbaka leveransadressen kommer att läggas till i inställningarna för Webshop.
Vi håller på att utveckla den nu och kommer att släppas den om ett par veckor.

Mvh
Robin
(Redigerad)