Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lena Ekonomi
MEDLEM

Levfakturor scanning - Administration

Har en leverantörsfaktura från 2014. Nu har samma leverantör skickat en faktura med samma nr som 2014. Då klarar inte scanningen att läsa in pga att detta nummer redan finns. Är ju helt galet att jag måste ta in den manuellt pga detta. Detta måste ju hända av och till. Så hur och när tänker ni åtgärda detta problem????? Detta är bara en grej som felar vid in scanning. Antingen ska man ju kunna läsa in alla fakturor annars kan man ju fortsätta att göra alla manuellt.

3 SVAR 3
Davor P1
CHAMPION

Kan du inte göra ändring i numret alls?

Själv lägger jag till ett årtal på slutet (xxx-18) när sådant händer.

Om de använder OCR nummer på fakturorna så lägg in rätt betalreferens där det hör hemma.

//Davor P
Lena Ekonomi
MEDLEM


Jo jag kan lägga till siffra sen när jag reggat den men går inte att ta in den via Vismas inscanning pga detta. Där går det inte att ändra något tyvärr.
Davor P1
CHAMPION

Det är dessvärre gjort som en säkerhetsåtgärd för att inte läsa in samma faktura flera gånger.

DOCK är detta något som programmerarna på Visma måste se över så att man kan välja att acceptera faktura TROTS att där finns identiska fakturanummer. Man bör kunna göra ändringar om det visar sig att inscanningen fått fen siffra fel utan att man skall behöva stansa om uppgifterna.

Sen skall det fortfarande finnas spärr mot att ha samma fakturanummer från samma leverantör mer än en gång efter att den eventuellt korrigerats.