Likviditetsprognos felaktiga saldon - eEkonomi

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Båda våra företags likviditetsprognoser visar saldo på konton felaktigt!

Bokfört saldo och aktuellt saldo skiljer sig kraftigt, jag uppmärksammade det i början av veckan och det är inte resultatet av att vi inte matchat/bokfört kontohändelser. Det är bokfört saldo som har blivit helt fel.

Vi har konto både med och utan bankkoppling till SHB där felet visar sig.
Foto på JohanH

JohanH

• 2,196 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 5 månader sedan

• 1
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,674 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Johan! 

Det där ser ju lite lurigt ut minsann, beloppen borde stämma överens om allt är rätt och riktigt. 

Jag vill att du kontrollerar vilket saldo du har på respektive konto i kontoanalysen som du hittar under Bokföring - Kontoanalys. Titta gärna också på om du hade rätt ingående balans på kontona.
Återkoppla resultatet så ska jag självklart kika vidare på detta. 
Foto på JohanH

JohanH

Ja de bokförda saldona är korrekt (det nedre värdet under respektive konto), så är också ingående balans både sedan senaste räkenskapsårs början (Juli) och från 2011...
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,674 poäng 10k badge 2x thumb
Jag tror att detta blir lite knepigt att lösa för oss via forumet, så jag ber en kollega slå dig en signal istället :) 
Foto på JohanH

JohanH

Vet inte varför denna tråd är markerad som löst??

De som ringde mig från er är välkomna att höra av sig igen, då den föreslagna åtgärden inte hjälpte.
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

• 4,976 poäng 4k badge 2x thumb
Hej JohanH,

Ser att vi har varit i kontakt med dig i ett ärende. Jag har mejlat dig med lite information för att kolla vidare på vad som inte stämmer för dig.

/Theodor
Foto på kvallster

kvallster

• 62 poäng
Jag har fått liknande problem som JohanH (fast tvärtom) finns det något jag kan göra åt detta? 
Jag har alltså korrekt siffra på bokfört saldo och den stämmer överens med vad som på kontot medan det under företagskonto diffar. Vad har jag gjort för fel? 

Hade önskat att svaret skulle finnas här då jag gillar att lösa mina problem på egen hand men nu vet jag inte riktigt vad som är fel eftersom det är rätt siffror på bokfört saldo. 

Jag tror jag vet vad som orsakat det i mitt fall men jag är inte säker. 
Foto på JohanH

JohanH

Vi har samma problem, finns ingen lösning... (ännu?)
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,488 poäng 5k badge 2x thumb
Hej JohanH,

Jag ser att du har fått svar från oss idag via mejl så jag ändrar status på denna forumtråd till besvarad.

/Cecilia
Foto på JohanH

JohanH

Ja, skall jag infoga mitt svar på ert mail här också?
Foto på ellen

ellen

• 130 poäng 100 badge 2x thumb
Har också samma fel/problem. Vore fint att veta vad det beror på!