Likviditetsprognosen visar konstiga siffror idag 31a dec 2018!!

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Pågående
Hej!

Likviditetsprognosen visar helt tokiga siffror samt momsperiod okt-dec 2017...??!! Jag har aldrig sett detta förut. Jag har både AB och EF och samma fel i båda program.

Är det flera som ser konstiga siffror idag??
Foto på Adreas

Adreas

• 920 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 3 veckor sedan

• 2
Foto på max1001

max1001

• 5,926 poäng 5k badge 2x thumb
Ja, ett tag. Men nu ser den ok ut.

Men likviditetsprognosen är ett sorgebarn som Visma vägrar rätta till trots att vi användare har föreslagit flera förändringar. Jag lägger ingen vikt i det som eEkonomi redovisar där tyvärr.
Foto på Adreas

Adreas

Ja, nu är det rätt igen. Jag skulle bokföra året resultat och blev förvirrad mer om varför moms för 2017 visas...märkligt. Du har rätt att likviditetsprognosen är ju värdelös. 
Foto på Gurli

Gurli

• 408 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har samma problem med likviditetsprognosen på startsidan visar helt fel . Datum 2018-02-01 - 2018-03-04.
Jag gjorde min momsredovisning för okt-dec 2018 .
När jag kollade momskod 2641 fanns det kvar summa på inköp från datum 2018-21-01 . När momsredovisning är gjord skall det vara 0 på konto 2641.
Är det fler som har samma problem ?
/ Gurli
Foto på Adreas

Adreas

Det verkar som att samma fel uppstår varje gång man loggar in. Summa bortförda saldon visar också en konstigt summa som man inte har en aning var den kommer ifrån.

Så fort man klickar på nästa punkt i prognosen (för att kolla detaljer alltså) och sedan tillbaka, blir då prognosen rätt - med aktuella siffror precis som det ska vara.
Foto på Gurli

Gurli

• 408 poäng 250 badge 2x thumb
Så blir det för mig oxå . Det är fel när man öppnar programmet . Men så ska det inte vara . Tidigare har det visat rätt vid start .
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 88,514 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Ursäkta sen återkoppling, har ni fortfarande samma bekymmer med datumen i likviditetsprognosen?