Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lista med fältreferenser - Bokslut

Hej,

Jag var i kontakt med supporten angående fältreferenser i Visma Bokslut. Dessa fältreferenser är ett bra verktyg för att effektivisera boksluten i företagen år efter år. Däremot är det svårt att hålla koll på vilka fältreferenser som finns och ibland ser jag fältreferenser som jag aldrig sett förut.

Det känns mycket konstigt att ha fältreferenser men inte ha dem tillgängliga för användarna att se. Är fältreferenser enbart för de mest erfarna och de som av en slump testat sig fram om det fungerar?

Jag önskar därmed en lista av alla fältreferenser och en liten förklaring av dem om en sådan behövs. Det vore även bra att ha nedskrivet kombinationer av fältreferenser nedskrivna så man slipper att sitta och göra det själv varje gång, till exempel på föregående års soliditet eller den totala omsättningen i företaget.

MVH
Tobias Backman
3 SVAR 3
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej! BackmanTobias!

 

En lista över fältreferenser hittar du när du i programmet går uppe till höger i rutan Sök i hjälpen. Skriv

Fältreferens här och tryck Enter. 

Sedan väljer du den som heter Fältreferens / formler. Och då har du en lista med alla varianter av fältreferenser och även exempel. 

 

Du kan även se listan över Fältreferenser/formler via länken. 

 

//Linnea 

Hej,

Även jag skulle vilja ha en lista över tillgängliga fältreferenser. Följer jag Linneas svar ovan kommer jag till supportsidan där endast grundprinciperna finns förklarade. Vilket visserligen är jättebra, men som Tobias skriver det verkar finnas massor med referenser som man ibland ramlar över.

Finns någon sådan lista eller kan supportsidan utökas med mer information om tillgänglig referenser?

//Lena

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @LenaLarson 

 

Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 

Listan som min kollega Linnea tipsar om är den listan som finns idag men du får gärna lämna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma Bokslut. 

 

I Visma Bokslut finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

 

 

Välkommen tillbaka till forumet framöver.

//Tinna