Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lista över vilken lönekörning en anställd varit med i

Vi har många timanställda som arbetar sporadiskt. Jag efterlyser en rapport där man kan se vilken som var den sista lönekörning anställda varit med i, alternativt alla lönekörningar som en anställd varit med i. Man borde kunna välja t.ex efter utskriftsurval, timlön eller liknande. 
2 SVAR 2
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej Lotta,


Min tanke är att du går till Utskrifter och Spårning - Utskrifter och kollar på utskriften Löner i en period - välj där Annan period och sätt från och med ett datum långt tillbaka i tiden - fram till och med dagens datum eller ännu längre fram. Välj sedan att förhandsgranska den så får du en lista på alla de anställda samt vilka lönekörningar de har varit med på. Om du går in på knappen Urval så kan du specifikt välja att se utskriften enbart för en eller några av de anställda. 


Det går även att spåra detta genom att gå till Utskrifter och spårning - Spårning, utgå ifrån en anställd - välj den anställde i rullistan - sätt perioden som du vill spåra och visa sedan Summera per lönekörning - då får du upp vilka lönekörningar som den anställde har varit med på och du kan även skriva ut denna (längst ner till vänster). 


Var det något sånt du hade tänkt dig? Återkoppla om jag missuppfattade det på något sätt eller om du undrar över något annat.


Ha det fint!
/Theodor 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok - tack för tipset!