Lista på anställdas kompsaldo - Lön 300/600

• 1
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Saknar möjlighet att kunna ta ut en lista på de anställdas kompsaldo. Detta vore bra redskap att kunna följa utvecklingen på saldot. Idag måste man titta på varje anställds lönespecifikation och sammanställa manuellt.
Foto på Saku

Saku

• 1,150 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 1
  • 2
Foto på Inger

Inger

• 596 poäng 500 badge 2x thumb
Jag skulle även vilja kunna skriva ut flexsaldot per ett datum då vi har gränser för hur mkt/lite flex man får ha vid hos oss månadsskiftet.   
Foto på ee

ee

• 964 poäng 500 badge 2x thumb
Du kan använda dig utav spårning, välj ackumulator: komptid sedan summa per anställd och lönekörning, vi har dessutom lagt in på ackumulatorn komptid att varna vid löneregistrering om värdet överstiger en viss summa, då kommer det upp under lönekörningen :)
(Redigerad)
Foto på Saku

Saku

• 1,130 poäng 1k badge 2x thumb
Man måste fylla i period och då får man bara upp saldot för den period jag fyller i.
Man får inte ut vad det totala saldot är just nu. Eller har jag fel?
Foto på ee

ee

• 964 poäng 500 badge 2x thumb
Det har du rätt i, vi har alltid en lönekörning igång så därför blir det alltid rätt totala saldo för oss.
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Utskriften Ackumulatorlista skriver ut både för den perioden du väljer men även den totala summan på ackumulatorn.
Om du vill göra det enkelt att ta ut för just komptid kan du skapa en variant av ackumulatorlistan:
1. Gå in under Utskrifter – Rapportgenerator
2. Välj Ny, uppe till vänster, och sedan Övrigt – Ackumulatorlista i listan med programmets standardrapporter
3. Under Period, uppe till höger, väljer du Annan period och sätt startdatum från det datum ni började med programmet, ange inget slutdatum men bocka i ”Spara period och år...”
4. Gå in på Urval, nere till vänster, och välj där Komptid för fältet Ackumulator
5. Välj Spara nere till höger. Spara rapporten i mappen som programmet föreslår och ge den ett passande namn.
6. Nu ska rapporten visas under rubriken Egna rapporter i Utskriftscentralen
Foto på Saku

Saku

• 1,130 poäng 1k badge 2x thumb
Tack för bra fungerande svar Tobias Runesson! Tag gärna detta med er support också, då de sade att det inte gick att ta ut någon lista.
Det här fungerar alldeles utmärkt.
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Kanon att det fungerar, och jag ska påminna berörda om att det här sättet finns för att få ut exempelvis kompsaldo. Tack för återkopplingen!