Lonearter.dbx saknas/felaktig efter uppdatering till 2018.31 - Lön

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Efter uppdatering fungerade programmet ett par dag (vilket gör det hela ännu märkligare), men nu kan jag inte öppna programmet längre.Vi har egen server och tittar jag i startup.cfg så verkar den peka mot rätt mapp (där det också finns en lonearter.dbx). Har ominstallerat ett flertal ggr utan framgång. Det jag möjligtvis kan tänka mig det är att det står PrgVer=300 i startup.cfg både i mappen med installationsfiler på servern samt i mappen där programmet installeras lokalt på min dator.

Foto på MattiasTuresson

MattiasTuresson

• 70 poäng
  • frustrerad

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

• 5,194 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Mattias,

Det låter märkligt, i vanliga fall så brukar det lösa sig genom att avinstallera lön och sedan installera det på nytt precis som det står i meddelandet som kommer upp. Eftersom du redan har testat det så tror jag att det blir enklare att felsöka vidare för att lösa problemet om du kommer i kontakt med vår supportavdelning. Om du själv känner att du vill höra av dig när det passar dig så hittar du uppgifter för telefonen till supporten och kan även chatta direkt på sidan Kontakta oss. Om du istället vill att vi ringer upp dig så får du gärna återkomma i tråden så fixar vi det. 

/Theodor