Lönebesked i app

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
  • Besvarad
Min anställde får inte upp lönebesked i appen trots att jag kryssat i rutan och han har installerat enligt instruktionerna. Det står endast "Du har för tillfället inte tillgång till några tjänster" och han hittar inget annat heller mer än mina inställningar.
Foto på Peter

Peter

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 9 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

  • 3,864 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Peter!

Som det ser ut så använder du Visma eEkonomis lönemodul. Eftersom du skriver att ni har gått enligt instruktionerna så antar jag att du under Lön - Anställda - skrivit e-postadress samt markerat rutan för Skicka lönebesked till appen Visma Employee på den anställde och sparat. Sedan har den anställde aktiverat sitt användarkonto samt valt ett lösenord (från ett aktiveringsmejl) och installerat appen Visma Employee. När den anställda sen ska logga in med sina inloggningsuppgifter får han/hon ett meddelande som säger "Du har för tillfället inte tillgång till några tjänster"? Eller får den anställde felmeddelandet i något annat skede? Ni kan testa att avinstallera appen och installera på nytt för att se om det fungerar. 

Beskriv gärna om det är något steg ni har missat, kanske har inte den anställde aktiverat sitt konto? Återkom om det är fortsatta fel.

Ha det fint!

/Fanny
Foto på Peter

Peter

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb
Hej! Det visade sig endast vara på webben som problemet uppstod, i appen fungerar det.

Tack för hjälpen, Peter