Lönemodulen i Visma eEkonomi: ständiga buggar

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Ser nu att fler har/haft problem. Jag ska göra lön men den summerar inte och räknar inte skatten. Halvkritiskt eftersom det är 27e idag.
Foto på Joakim

Joakim

• 642 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 1
Foto på Lovisa - Revidera i Bohuslän AB

Lovisa - Revidera i Bohuslän AB, Champion

• 11,538 poäng 10k badge 2x thumb
Skriv i chatten istället så att du får hjälp av Visma med detta.
Foto på Joakim

Joakim

Jo, tack för tips. Jag tänker bolla upp det i forumet för det ger mer tyngd och syns varaktigt, i och med att lönemodulen i eEkonomi är otroligt instabil. Visma behöver lägga ordentligt med resurser på att lösa det en gång för alla.
Men tack!
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

• 3,924 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Joakim,

Vill du förklara lite mer för oss vad som händer för dig när du säger att den inte summerar och inte räknar någon skatt? Får du något felmeddelande i programmet och i så fall vad gör du när felmeddelandet genereras? Vilka lönehändelser registrerar du på lönebeskedet? Förklara gärna lite mer konkret hur det ser ut för dig, vad som blir fel samt hur du vill att det ska se ut istället. Då kan vi kika vidare på det.

/Fanny
Foto på Joakim

Joakim

Jag gör en ny lön till en befintlig anställd. Timlön. Inga tillägg eller avvikelser. Precis som vanligt. 
Felmeddelandet är ert standardmeddelande "Ett oväntat fel... Kontakta support".
 Över huvud taget är det en gång av tre som det är störningar på just lönemodulen i eEkonomi. Den tycks buggig och instabil.
Nu kommer jag inte ens in i Ekonomi:

Visma eAccounting

Sorry, at the moment we have an unknown error and the service cannot be reached.

Please try to reload the page and if it is still an error check the status page f­or updates.

Foto på Joakim

Joakim

Bytte webbläsare och kom in. Provat igen med samma bolag och anställda. Får följande felmeddelande:
Ett fel uppstod som blivit registrerat. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet.
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Community Manager

• 19,968 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Joakim!
Vi kunde se att det för en kort stund var fel med lönedelen och att man då möttes av "Ett fel uppstod" 
Det är nu löst så du ska kunna skicka iväg lönebeskeden. 
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

• 3,924 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Joakim,

Jag förstår din frustration med problemet. Jag slänger därmed iväg ett mejl till dig så vi kan kika vidare på det.

Ha en fin kväll,
Fanny

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.