Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2024-01-18 11:09 )
  • 2 Svar
  • 1 gilla
  • 4830 Visningar
Glöm utskrifter, mejl som strider mot GDPR eller klibbiga frimärken och skicka istället lönebeskeden digitalt direkt till den anställde, till webbläsare eller mobilen i tjänsten Visma Min Lön eller Kivra.
Du kan skicka lönebeskeden digitalt från Visma Lön Smart, Visma Lön Direkt, Visma Lön 300 och Visma Lön 600 och det fungerar också utmärkt om det är en redovisningsbyrå som sköter lönerna.
 
IMG_5384.PNG
 
Väljer du också att aktivera integrationen för att skicka lönebeskeden vidare till Kivra kan den anställde se lönebeskeden där tillsammans med annan viktig post från till exempel Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten. Dessutom kan den anställde hitta fakturor och sitt vaccinationsbevis från E-hälsomyndigheten.
 

Så funkar det 

1: Skicka lönebeskeden

Du skickar lönebeskeden precis som vanligt från Visma Lön Smart, Visma Lön Direkt, Visma Lön 300 eller Visma Lön 600.

Tänk på! För att skicka lönebeskeden vidare till Kivra behöver du första gången acceptera avtalet med Kivra inne i Visma Lön Anställd.

 

2: Den anställde får sina lönebesked

Den anställde kan se sina lönebesked i tjänsten Visma Min Lön på webben eller i appen Lön Anställd.

Har den anställde ett konto hos Kivra skickas lönebeskeden vidare dit och samlas tillsammans med andra viktiga dokument på webben eller appen.

 

 

Kom igång med digitala lönebesked i Visma Min Lön/Kivra

För de anställda

Film: Digitala lönebesked i Min Lön, appen Lön Anställd och Kivra »

 

Visma Lön Smart

Läs mer: Kom igång med Visma Min Lön/Kivra för företaget i Visma Lön Smart »

Tänk på! För att skicka lönebeskeden vidare till Kivra behöver du första gången acceptera avtalet med Kivra inne i Visma Lön Anställd.

 

Visma Lön 300/600

Läs mer: Kom igång med Visma Min Lön/Kivra »

Se film: Skicka lönebesked till Min Lön eller Kivra »

 

Om du jobbar på redovisningsbyrå

För enklast hantering rekommenderar vi att du bjuder in din kund till samarbete via Visma Advisor. Då kan du enkelt skicka lönebeskeden på det sätt som din kund önskar. Arbetar du inte i någon klienthanterare idag rekommenderar jag att du ringer våra rådgivare på 0470-706160.

Läs mer: Aktivera samarbete i Visma Lön Smart från Visma Advisor »

Läs mer: Aktivera samarbete i Visma Min Lön/Visma Lön Anställd från Visma Advisor »

Läs mer: Aktivera samarbete i Visma Lön Anställd (från Visma Byråstöd) »

 

För dig som vill skicka digitala lönebesked i flera företag från samma programlicens

Om du inte är redovisningskonsult men ändå sköter lönerna för flera bolag behöver du registrera de bolagen hos oss för att kunna skicka digitala lönebesked. Kontakta vår support på telefonnummer 0470-706200 så hjälper vi dig.

Läs mer om Kivra

vismaspcs.se: Kivra - för säkra lönespecifikationer »

kivra.se »

Skicka fakturor till Kivra från Visma eEkonomi: Skicka e-faktura »

Skicka kvitton till Kivra från Visma Administration: Digitala fakturor och dokument, fliken Till privatpersoner, företagsinställningar »

Medverkande
Kommentarer
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ligger det en automatisk koppling till Kivra för de anställda som har det?

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER
(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2022-06-20 08:46 )

@Fd medlem Jag ska uppdatera texten lite, jag inser att det saknas lite gällande Kivra.

 

För att skicka lönebeskeden vidare till de anställdas Kivra-låda behöver du aktivera det också.

Arbetar du i Visma Lön Smart väljer du att öppna Visma Lön Anställd från Mina tjänster.

Arbetar du i Visma Lön 300/600 väljer du Lönearbete och klickar på knappen Visma Lön Anställd/Min Lön längst upp i menyn. 

 

I Visma Lön Anställd väljer du Kivra till vänster. 

När du har godkänt avtalen och aktiverat  integrationen kan du skicka lönebesked precis som vanligt från.

 

De anställda som har en Kivra-låda får automatiskt sina lönebesked dit. Övriga anställda läser sina lönebesked i Min Lön/appen Lön Anställd.

 

/Anna