Lyckas inte få lönebesked via app

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
lyckas inte  få lönebesked via app.

Får beskedet att jag loggat in korrekt , men att jag saknar de nödvändiga rollerna. JAg är administratör på vårt konto. Vilken mer roll behöver jag ?

Hälsningar
Monica
Foto på Monica Candler

Monica Candler

  • 212 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 veckor sedan

  • 0
  • 1
Foto på My Janhall

My Janhall, Moderator

  • 2,106 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Monica, 

Vad jag kan se på din fråga så gäller det mitt lönebesked till Visma Lön? För att kunna logga in och öppna sitt lönebesked via appen Min lön så krävs inte en adminstratörsroll utan endast användare. I Visma lön så ska du ha aktiverat Mitt Lönebesked i företagsinställnignarna samt under Personal - Anställda lagt in att lönebeskedet ska skickas via Mitt lönebesked på flik3. När du sedan skickat lönebeskedet så ska du kunna logga in och se det i appen. 

Använder du däremot Lönemodulen i eEkonomi så är det appen Visma Emolyee som du ska ha, du behöver även här endast ha rollen som användare och har du inne under Lön - Anställda, inne på den anställde markerat "Skicka lönebesked till Visma Empoyee" så ska lönebeskeden som blir bokförda hittas i Appen. 

Eftersom jag inte kan se vilket företag det gäller så vill jag att du dubbelkollar att du har rätt app för rätt program till att börja med, lätt att hämta fel :) 

Ordnar inte informationen ovan ditt problem så är det lättast att du hör av dig till vår support via telefon eller chatt. Detta eftersom du inte ska dela med dig av allt för känslig information som kan behövas i ärendet här i forumet. Du hittar våra kontaktvägar här

Ha en fin dag! 
/My