Mail om återställning av lösenord stoppas av spamfilter

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
När en användare begär ett nytt lösenord så stoppas mailet som skickas ut av spamfiltren i Office 365/Exchange Online, och levereras inte, inte ens till skräppostkorgen.

Ni behöver konfigurera era servrar så att de skickas mer trovärdiga mail. Som det ser ut i loggarna så skickas det ett mail med "Begäran om nytt lösenord" från platform.visma.com i Amazons moln.

Ni har ju en Dmarc-policy publicerad, funkar den som avsett?
Foto på Fredrik

Fredrik

  • 142 poäng 100 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 1 månad sedan

  • 0
  • 2
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

  • 5,440 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Fredrik,

Det vore bra om du kunde kontakta vår support för detta ärende. Då kan man testa att byta utskicken och se om dessa kommer fram.

Du kan även lägga till do.not.reply@platform.visma.com som betrodd kontakt i e-postklient så bör de komma fram.

Ha en trevlig dag!

/Sofia
Foto på Fredrik

Fredrik

  • 142 poäng 100 badge 2x thumb
Mailen kommer ju inte fram till klienten, de slängs av servern.

Och eftersom ni inte har skrivit en mailadress till supporten någonstans så skrev jag här.
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

  • 5,440 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Fredrik,

Du når vår support här :) 
De nås via chatt eller telefon.

Vi tar inte kundnummer eller e-postadresser för test med mera här på forumet.

Ha en trevlig helg!
Foto på Fredrik

Fredrik

  • 142 poäng 100 badge 2x thumb
Jag föredrar mail, så slipper jag passa era tider och sitta i kö