Maila faktura - Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Kräver inget svar
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre. Communitymoderatorn angav följande anledning för att arkivera: Kund fått hjälp i annan tråd

Hej, när jag ska maila en faktura får jag upp texten "Ingen MAPI-kompatibel e-postklient finns installerad"  och fakturan kan alltså inte mailas. Har på en annan datror adm2000 installerad vilket funkar utan problem. Outlook samt Office 365 senaste versioner installerade på båda. Vill i detta fall inte använda mig av autoinvoice
Foto på Martin

Martin

• 444 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 4 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

• 4,432 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Martin, 

Min kollega Mita har skrivit en bra tråd om "Ingen Mapi-kompatibel e-postklient". Hoppas den kan vara till nytta för dig och annars rekommenderar jag att du tar kontakt med oss på supporten så hjälper vi dig gärna. 

Ha en härlig dag!
/Kristina 
Foto på A, ITchefen

A, ITchefen

• 3,768 poäng 3k badge 2x thumb
Har läst och utfört MAPI tilläggen på båda ställen för 64bitars men det går ändå inte.. och länken till vidare hjälp på sidan fungerar inte. 
Vad har du mer för tips?
Jag startade just en support forum länk för att komma vidare eftersom chat supporten inte lyckades få till en lösning.
Foto på Annica

Annica, Champion

• 4,968 poäng 4k badge 2x thumb
De råd som finns i Mitas tråd har jag följt men det hjälpte inte alls. 

Jag löste för min del detta problem genom att installera enbart Outlook från den gamla Office 2013-CDn på den dator som annars har Office 365. Går numera att skicka fakturor från Admin 2000 utan problem. Och de skickade syns även i Outlook 365.
Men underligt att det inte finns en bättre lösning från Vismas sida. 

/Annica

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.