Maila ut info när ni har problem

  • 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! 

Visma har haft en massa problem med driftstörningar senaste veckorna. Att här på forumet lägga ut info några timmar efter att problemet uppstått framstår för mig som en ganska oseriös metod. Folk hänger väl inte här och letar efter info om att ni har problem? De har annat att göra, jobba t.ex. 
Kan ni inte starta en funktion där man som användare kan skriva upp sig på mailutskick som informerar om problem som uppstår direkt när ni upptäcker problemen? På så sätt kan man som användare planera sin tid efter era driftstörningar. Inte optimalt kan man tycka, men bättre än att i tid och otid planera att jobba, ta sig tid till att åka till kontor eller planera dagen efter jobb, för att sedan inse att det inte går och att ni har haft driftstörningar hela dagen.  
Foto på NathalieEK

NathalieEK

  • 706 poäng 500 badge 2x thumb
  • irriterad

Publicerades för 1 år sedan

  • 4
Foto på Nina

Nina

  • 398 poäng 250 badge 2x thumb
Håller absolut med! Mycket irriterande när man inte kommer in när man sätter sig för att fakturera och det går inte att komma in. Hade man fått ett mail hade man kunnat prioritera annorlunda.
Visma Spcs tar inget ansvar längre. De är bara intresserade av att låta sina kunder vara försökskaniner för den programvara de vill testa. Frågan är om de kommer att ha några kunder kvar efter allt det strul som de förorsakat för sina kunder. Synd egentligen. Men deras storhetstid är nog över nu.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,890 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Ja, tyvärr har det varit en riktigt strulig period den senaste tiden och absolut inget vi är stolta över.
När vi får indikationer på att det är fel försöker vi informera i forumet, i våra telefonköer, i chattmeddelanden och som notifiering antingen inne i Visma eEkonomi eller på startsidan i Mina tjänster om du som kund kommer så långt. Allt för att försöka kommunicera så nära de som drabbas av problemet är. Sidan vi hänvisar till är status.visma.com där information om problemen uppdateras löpande.

När vi har planerade driftstopp meddelar vi det inne i ditt program/tjänst ett par dagar i förväg och även dem kan du se på sidan status.visma.com.
Vår driftsida är inte optimal eftersom vi har väldigt många produkter och tjänster som samsas på samma yta och vi jobbar för att den ska förbättras. Just nu ligger däremot fokus på att rätta de problem som finns och som påverkar ditt arbete. Vår förhoppning är att du på status.visma.com ska kunna välja vilka produkter du vill ha information om och på så vis få automatisk notifiering när något inte fungerar som det ska.

/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.