Makulerade order på listan Ej levererade Visma Administration

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När en jag makulerat en order vill jag inte ha den på listan "ej leverade" respektive "ej fakturerade".

Denna lista skall vara helt tom när allt är levererat resp. fakuterat. Mycket irriterande att "alla" gamla ordrar som kunder makulerat/ändrat ligger kvar.
Foto på U Wehtje

U Wehtje

• 2,522 poäng 2k badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 6 år sedan

• 2
Foto på Malin Hellborgsson

Malin Hellborgsson, Support Manager

• 1,810 poäng 1k badge 2x thumb
När man gör urval i listläget för order så går det tyvärr inte att få bort de makulerade ordrarna när man gör urval på ej levererade.
Däremot så kan man ta ut ett ordersammandrag där man kan göra urval så att man får med de som ej är levererade, men de som är makulerade ska inte komma med.

Hoppas att detta är till din hjälp.
Foto på Thomas

Thomas

• 3,236 poäng 3k badge 2x thumb
Det här har väl med hur databasurvalet är gjort på den typen av urval.

Är det inte något som kan justeras till nästa version?
Det är väl en ganska enkel sak att lägga till en eller två parametrar till i urvalet...

Dvs. att även makulerade order inte kommer med på urvalet "Ej leverade"?
Den typen av urval tar man väl fram för att hitta "aktiva" order.
Jag skulle vilja komplettera med att även filtrera bort fakturerade order i detta urval. Om man inte har använt sig av knappen leverad eller glömt den på en order som man sedan fakturerar så kommer ordern att ligga kvar när man väljer det här urvalet.

"Ej fakturerade" verkar i v2013.01 inte innehålla makulerade order längre.
Foto på Knarrhult

Knarrhult

• 176 poäng 100 badge 2x thumb
Håller med Thomas att det kan inte finnas någon som vill ha det så.

Liknar mitt inlägg jag gjorde i går om att Faktuerade ordrar ej ska finnas med när man väljer "ej levererade".
Fast hos mig verkar inte makulerade finnas med i urvalet "ej fakturerade"
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej hej,

Tack för inläggen. Att inte visa makulerade i urvalet är en helt given förbättring. Vi får fixa detta så fort vi får tillfälle.

Om fler läser den här tråden vill jag hänvisa till den pågående diskussionen angående Fakturerade order som visas i urvalet Ej levererade: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs....
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej, 

I version 2014.1 visas inte makulerade order i urvalet Ej levererade. Versionen finns för nedladdning på Min sida. 

Läs mer om nyheterna i versionen här: http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/default.htm#versionsnyheter.htm%3FTo...

Tack förbättringsförslaget!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.