Många nya problem i Visma administration 1000 version 2017.12

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

• På betalningspåminnelserna kommer inte kreditfakturor med. Likaså kommer endast förfallna fakturor med på påminnelsen.
• Vid räntefakturering får kunden en faktura per avsedd faktura. Tidigare fick kunden en räntefaktura på samtliga man valt att fakturera
• Det går inte bocka i rutan autogiro på en kreditfaktura
• När man är under betalningar och bockar i de olika man vill skicka som en fil och man står på tex förfallodatum när man bockar i. Om man sen ändrar i listmenyn till tex namn så försvinner allt man bockat i utan att man ens får en fråga. Så var det inte i tidigare versioner. 

  Enligt vår leverantör av scanningsystem har ni tydligen bytt databas och Levdoc säger
att det är anledningen till att det tar tid att registrera nya fakturor. Är det
nåt som kan vara nån substans i? Vems ansvar ert eller Levdoc? Här tror ni tydligen det ligger på Lev Doc så håller på jaga dem som skyller på er......

Samtliga av dessa punkter har jag chattat med er om och ni säger ni nu vet om problemen. Jag hoppas ni rättar detta och uppdaterar med ny version omgående.

Foto på Annette Juhlin

Annette Juhlin

  • 182 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,486 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Annette!

Jag kan bekräfta att de två översta punkterna är fel i programmet. De två andra ska vi titta vidare på för att utreda vad som gäller här och sedan återkommer vi här till dig.

I version 2017.12 har vi bytt till databasen SQL. Vi känner till problemet vid skapade av fakturor och vi kommer att titta vidare på detta.  
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

  • 30,486 poäng 20k badge 2x thumb
Jag har fått återkoppling på de två sista punkterna du nämner här och när det gäller att det inte går att markera för Autogiro på en kreditfaktura, så kan man inte göra det varken i version 2017.12 eller tidigare versioner. Det är ett aktivt val som vi gjort. 

När det gäller att markeringen inte stannar kvar när du byter sortering har vi också konstaterat här och detta kommer att rättas framöver. 
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,092 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej Anette Juhlin!
Vi har nu ytterligare en ny version för nerladdning, du kan läsa mer om förbättringar och nyheterna här. Kolla med din Integrationspartner bara så det är ok att uppdatera. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.