Många problem efter uppdatering till Visma Lön anställd

  • 5
  • Problem
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Har varit i kontakt med supporten flera dagar i rad och bara nya fel uppkommer. Fel sen tidigare:
1. Appen (Visma Lön anställd) är inte tillgänglig för alla, men för en del av de anställda
2. Felkod 10 för en del som kommer in i appen Visma Lön anställd, så de kan ändå inte göra något. 
3. En del kommer in i gamla vyn, vilket gör att det de stämplar inte synkar med det nya.
4. Flexsaldona stämmer inte.
5. Går inte att klarmarkera mars för flera anställda.
6. Går väldigt långsamt
Nytt fel sen jag var in i Lönesystemet igår: Genomsnittlig sysselsättningsgrad är 0% på en del, vilket är helt galet. Får felmeddelande om detta på 3 personer, men det är fler än dessa 3 som har 0%...
Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 10 månader sedan

  • 5
Foto på Jesper

Jesper

  • 60 poäng
Hej! 
Jag skulle vilja komma i kontakt med dig angående detta ärendet. 
Finns det möjlighet att du kan ange ditt telefonnummer till mig här på forumet?
Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb
Har just pratat med din kollega Philip och tydligen ska ett skript göras och köras till imorgon och efter det ska det förhoppningsvis fungera. 13 dagar har gått sen jag uppdaterade till Visma lön anställd och då är det på tiden att det finns en åtgärd för alla fel som uppstått. Vet inte om du ser någon anledning att prata med mig när du nu vet att jag fått "hjälp". Mvh Lena
(Redigerad)
Foto på Christel

Christel

  • 5,938 poäng 5k badge 2x thumb
Blir så trött.. Släpp inte uppdateringar innan de är okej!!
Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb
Åh... vill bara att det ska börja fungera... mer än  2 veckor har gått sen uppdateringen och vissa saker har börjat fungera, men inte allt. Det går inte lita på detta system om det ska vara så osäkert... Vissa personers flextid har försvunnit, hos en del har det ändrats och jag kan bara fantisera om vad mer som kan vara fel utan att jag vet om det... Även om de säger att de jobbar hårt för att rätta felen så är jag inte nöjd förrän det är åtgärdat. Självklart ska de jobba hårt! Och även jobba hårt för att det aldrig ska bli så här igen.
Foto på Samuel

Samuel

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb

Vi har stora problem med synkroniseringen av Visma Lön Anställd till Visma Lön 600, den tar med allt förutom tidrapporterna, har någon haft motsvarande strul. Vi har haft alla de andra problemen som ni nämner också...

Foto på Annelie

Annelie

  • 82 poäng 75 badge 2x thumb
Jag får inte heller med tidrapporterna vid synkroniseringen utan bara felmeddelande...
Foto på Henrik

Henrik

  • 120 poäng 100 badge 2x thumb
Har samma problem som många - flexsaldon försvinner. Dessutom funkar inte synkroniseringen mot alla anställda. Varför? Och varje gång jag synkroniserar, tappar flera anställda sina attestanter....
Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb
Tydligt att vi inte är ensamma med Visma-problem. Återkopplingen om hur det går med åtgärderna är dålig. Bättre att få veta hur de ligger till en gång per dag än att inte få veta något alls...
Foto på Micke I

Micke I

  • 132 poäng 100 badge 2x thumb
Jag vill inte använda Visma Lön Anställd eller Mitt lönebesked, Jag vill bara att mitt program ska göra det som det gjorde förut och ev använda kalendariet. Nu funkar ingenting. Det går inte att ta bort skräpet, det går inte att klarmarkera lönekörningar. Kommer bara upp ruta om att det är något i någon webruta som ska kompletteras vid synkronisering och där finns bara en tom ruta. Hur ska jag nu få klar mina lönekörningar? Jag har fullt upp med annat.
Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb
Vi sitter i samma Vismabåt och de verkar inte nog snabba att laga hålen i det sjunkande skeppet. Det här är sånt som inte får hända... och så gör det det ändå. Förtroendet sjunker lika snabbt som skeppet. Vi får bara blunda och hålla tummarna att vi får ut lönerna i tid...
Foto på gumman02

gumman02

  • 92 poäng 75 badge 2x thumb
Jag är uppenbart inte ensam. Satt i chatten och väntade 40 min i tisdags för att få hjälp, som inte gav något. Idag provar jag telefon, som har den underbara tiden 212 min!!!! över tre timmar för att komma fram. Så fruktansvärt dåligt av Visma.....
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej allihop! 
Vi bestämde oss för att ge vår tjänst Visma Stämpla en makeover. Vi tyckte att det var dags för henne att få en ny outfit. Dessutom uppgraderade vi henne till en version 2.0 där menyerna är mer lättnavigerade, registreringarna är lättare att göra, du kan nu stämpla tider över dygnet, skapa ännu fler veckor i dina schema, fler varianter på dina avtal och en hel del annat. 

Som alltid görs tester när vi arbetar fram en ny version av en tjänst eller produkt. Tyvärr dyker det just nu upp fel som inte uppstod under våra tester, även om vi tycker oss ha testat alla tänkbara scenarion. Jag lovar, med säkerhet, att vi gör allt vi kan för att åtgärda de problem som har uppstått. Vissa saker har vi redan lösning på, andra är på gång och en del tittar vi fortfarande på. Dessa problem är något vi prioriterar hos oss för att kunna leverera lösningar snarast möjligt. 

Jag förstår er frustration, men åter igen, jag lovar att vi gör vad vi kan! Har ni frågor så ska vi göra så gott vi kan för att besvara dessa! Tack för ert tålamod! 

/Sanna
Foto på gumman02

gumman02

  • 92 poäng 75 badge 2x thumb
Men det brinner liksom i knutarna för oss. Vi har löneutbetalning på onsdag och pga att detta inte funkar så kan jag inte låsa lönekörningen och skapa fil till banken, i värsta fall får jag sitta och skicka varje lön manuellt och hoppas att ni har fått någon lönsning på detta innan skattedeklarationen ska vara inne.
Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har inte ens kommit så långt... alla anställda kan inte synkroniseras från Lön Anställd... Tålamodet är slut.
Foto på asspo

asspo

  • 490 poäng 250 badge 2x thumb
Har väntat på supporten bra mycket längre än 96 minuter som var beräknat. Alla klarmarkeringar är borta, fördelning av attestansvar är borta, helghantering är inte samma som i löneprogrammet och går inte att synkronisera. Inte kul när lönefilen måste skickas idag. Vill att detta ska fungera även om det kanske skulle funka om jag själv klarmarkerar.
Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb
Men usch, vad jobbigt!!! 

Har också upplevt att den beräknade tiden aldrig stämmer...
Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb
En månad har snart gått och fortfarande så är det fel i systemet, även om jag kunde göra lönen till slut (typ i sista sekund)... Nästan alla har fått ett felaktigt flexsaldo i Visma lön anställd sen uppdateringen och historiken är borta. Väntar än att det ska bli åtgärdat. Även om jag kan tycka många andra som kommenterat här har värre fel, så ska ändå fel åtgärdas.
Foto på Ingela

Ingela

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
Lena, Anställda drabbas. Det tycker jag är värst. Det skapar oro och frustration. Vad som visas i lön anställd blir deras sanning. Jag har ägnat mycket tid åt att lugna anställda med att tiden inte försvinner. Lönespecen i lön anställd ser inte ut som lönespecen i visma lön tyvärr, det faller bort information i den med.
Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb
Vi väntar än, Ingela. Och jag förutsätter att Visma ska åtgärda felen, men den ignorans som jag ibland möter hos support gör att jag tvivlar. De kanske inte klarar av det... Men i så fall bör vi åtminstone få tillgång till vårt gamla ouppdaterade system.
Foto på Ingela

Ingela

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
Vi gjorde våran uppdatering/ konvertering den22/3 och det tog 1månad innan visma erkände att felet låg hos dem. VI har haft både it-tekniker och annan lönekonsult inne som har kostat vårt företag pengar, 
pengar och tid och kraft som hade kunnat besparats alla anställda och oss som arbetar med löner.
Vi väntar fortfarande.......nu närmar sig lönekörning nr 2 efter uppdateringen.
Förra gjorde jag i princip manuellt.
Foto på Christel

Christel

  • 5,938 poäng 5k badge 2x thumb

Man är inte ensam om problemen i alla fall, om nu det är en tröst..

Vad ska vi göra med Visma, så de förstår att så här får de inte behandla oss!? 

Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb
Jag upplevde också att de ifrågasätter och inte tar på sig ansvaret för att det inte fungerar. Ja, vad ska vi göra med Visma? I USA hade vi dragit dem inför rätta... 
Foto på asspo

asspo

  • 490 poäng 250 badge 2x thumb
Ja det är pinsamt hur illa skött det är. Någon form av kompensation och tydlig ursäkt från Vismas sida borde vara på sin plats.
Foto på Bernlo

Bernlo

  • 136 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, vi har flera anställda som får "Felkod 10" när de skall "stämpa in". Finns det någon som helst lösning på detta?
Foto på Lena

Lena

  • 374 poäng 250 badge 2x thumb
Vi hade också det tidigare, men inte nu... Jag antar att Visma gjorde något, men i så fall bör ju det även fungera för er... Säkrast att kontakta kundtjänst...
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 88,884 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag läser alla era kommentarer och kan bara be om ursäkt. Fortfarande sliter våra utvecklare och mina medarbetare på supporten med att lösa era problem.
Jag vet att ni sitter i skiten och att de anställda också drabbas.

Jag antar att ni alla har ett eller flera pågående ärenden hos vår support, annars vill jag att ni kontaktar oss via vismaspcs.se/kontakta-oss

/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.