Manuella verifikat efter uppdatering till 2017.1(1) - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Sitter och gör manuella verifikat för jag skall byta konton i resultaträkningen. Lägger upp dessa under en verifikationsserie som heter X, ändringsverifikat. Där har jag nu kommit till 17 verifikat totalt på X-serien och när jag började ändra igår började jag med X5(i och med tidigare ändringar i år).

Men, fel är att Visma visar hela tiden att nästkommande verifikationsnummer kommer bli X72. Hela tiden...

Testade även att göra en justering i ett av de andra bolagen, med samma resultat; ett annat nästkommande verifikationsnummer än det riktiga.

Det här är inget stort problem, om inte detta ger följdverkningar, men det är nog bra att rapportera det hela.

Må så gott!

//L

Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,132 poäng 5k badge 2x thumb
Hej LW!
Tack för rapporteringen. Är X72 den sista du har i listan över verifikationer i X serien eller är det X71?
Jag tänker att den hoppar ner till den senaste hela tiden, kan det stämma? Detta får vi titta på.
Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Det verkar som om den visar A-seriens nästkommande nummer fastän med ett X framför har jag upptäckt. Förstår du hur jag menar :-)

När man startar upp "Verifikationer" och byter serie till X, visar den rätt numrering första verifikatet. När man sparat ner det, det är då A-seriens numrering syns fastän man ser att man ligger kvar i X-serien. Har jag matat in A-verifikat fram till A74, står det att nästkommande verifikat kommer heta X75 trots att jag sparade ner X18 precis (som ett exempel).

Helmysko!

//L

Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,132 poäng 5k badge 2x thumb
Hej LW. 
Kan det vara så att du har någon behörighet på verifikationsserier, någon serie som är reserverat för redovisningsbyrå? 
Jag tror jag fick till samma problem som du förklarar ovan när jag kör programmet som redovisningsbyrå. Kan det stämma att du har inställningen kör programmet som redovisningsbyrå?
Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb
Ja, jag kör som redovisningsbyrå.
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,132 poäng 5k badge 2x thumb
Hej LW
Tack för ditt svar, det kändes som jag var på rätt spår då. Jag har rapporterat detta så det kommer att bli rättat, men jag kan inte säga när i tiden det blir än.
(Redigerad)
Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb
För min del så är det ingen brådska alls, för det här är ju inget direkt fel som ställer till det utan det är bara en felaktig information som jag av en händelse lade märke till. Ha det så bra!!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.