Markören hoppar över bankgirot när man skall registrera en ny leverantör - Administration

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag skall lägga in en ny leverantör och har fyllt i kundnumret och trycker på enter eller tab så hoppar markören till postgirot och trycker man en gång till så hoppar den upp till bankgirot. Detta är ett nytt problem i samband med den nya versionen. Igår jobbade jag på ett annat ställe som har Adm 1000 (jag har Adm 500) och där hade jag samma problem. Chattade med supporten, men ingen hade hört talas om felet.
Foto på Carina H

Carina H

  • 190 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

  • 1
Foto på Laila

Laila

  • 13,316 poäng 10k badge 2x thumb
Jag har också lagt märke till det,  men jag har inte testat att trycka enter efter att den ställt sig på plusgirot. Trodde att Visma hade något speciellt avtal med Nordea och tyckte att alla skulle ha plusgiro :) Irriterande är det i alla fall.
Foto på Joakim Karlsson

Joakim Karlsson, Fd Produktspecialist Visma Lön

  • 35,320 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!
Det låter märkligt, jag får det inte så när jag testar här hos mig och jag har inte hört talas om det tidigare. För att gå vidare skulle vi gärna vilja få in säkerhetskopior från er för att studera dem närmare. Jag skickar separata mejl till er med instruktioner om hur nickar filerna till oss. Sedan återkommer vi här när vi vet mer om problemet.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Efter att ha kikat på detta här hos oss så visar det sig att det blir fel i Visma Administration 500 och Visma Administration 1000 i tabordningen om du inte har aktiverat hanteringen för Valuta och Språk i ditt företag.

Vill du få ordning på tabordningen kan du så länge aktivera valuta och språk under Arkiv - Företagsunderhåll - Valuta och Språk.

Tack för att ni rapporterar problemen, vi har tagit det vidare till vår utvecklingsavdelning.
/Anna
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Det blir även fel i Visma Administration 200 och Visma Fakturering, men där finns det ingen workaround.

/Anna
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej på er, 

I version 2015.0 är nu detta åtgärdat. Versionen finns att ladda ner på Min sida. 

Tack för att ni uppmärksammade oss om problemet. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.