Massuppdatera kortnamn - Administration

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag saknar att man inte kan massuppdatera Kortnamn i artikelregistret!!!!
Foto på Liselott Oldin

Liselott Oldin

• 602 poäng 500 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 3 år sedan

• 1
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Liselott!

Det är riktigt som du säger att denna post inte går att massuppdatera. Jag tänker mig att man ofta har olika i detta fält för respektive artikel, precis som att artikelbenämningarna är olika. Förklara gärna lite mer utförligt hur du tänker, är det t ex årtal eller något annat du gemensamt vill uppdatera dessa artiklar med på Kortnamn?. Återkom som sagt så kikar vi vidare på det.

Tack för ditt inlägg! 
Foto på Fredrik

Fredrik

• 596 poäng 500 badge 2x thumb
Hej
Detta är vi intresserade av också, använder kortnamn som komplement till Sorteringsbegrepp, en undergrupp skulle man kunna kalla det.
Foto på Elin Håkansson

Elin Håkansson, Fd Moderator

• 6,302 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Liselott och Fredrik!

Jag tar det vidare som en synpunkt till vår utvecklingsavdelning. 

Tack för ert inlägg!
Foto på Liselott Oldin

Liselott Oldin

• 602 poäng 500 badge 2x thumb

Min enkla motivering är att vi använder Sorteringsbegrepp till sortimentstillhörighet för våra artiklar och Kortnamn till underliggande serietillhörighet. Jag ser båda dessa fält som ganska likvärdiga, för att på olika sätt kunna kategorisera artiklar, inte minst då man kan sortera på skärmen efter båda dessa under Ordningar.

Foto på Susanne Friman

Susanne Friman, Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering, Visma Tid, Visma Compact

• 2,410 poäng 2k badge 2x thumb
Hej,

Håller med om att det hade varit super. Det är inget vi planerar att ändra just nu, men om det är fler med dig som har det här behovet gilla gärna förslaget med +1 knappen.

/Susanne

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.