Massuppdatering för bock i utskriven faktura

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Bekräftat
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har en kund som precis börjat använda Severa som CRM, tidsredovisning och faktureringsfunktion. När jag laddar hem fakturorna till ADM så blir ju fakturorna bara överförda och de är ju redan utskrivna och skickade av kunden vilket innebär att jag manuellt får bocka i rutan utskriven på VARENDA faktura. Något som kunde varit så smidigt blev ett himla jobb. Tacksam för åtminstone en massuppdateringsfunktion!
Foto på Ekonomivision

Ekonomivision

• 2,782 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på Bj

Bj

• 4,828 poäng 4k badge 2x thumb
Samma här...
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej, 

Massuppdateringen täcker mycket riktigt inte markeringen Utskriven men du kommer nog långt på att skriva ut hela intervallet till en samlad PDF.

Nu har du en integration men testa om du kan sätta PDF som standard för fakturor i Företagsinställningarna - Försäljning - Normalvärden. Samt massuppdatera kunderna och sätt PDF som utskriftsval på befintliga kunder. Om redan skapade fakturor har fel utskriftsval kan du massuppdatera det i kundfakturalistan. Men bra om grundinställningarna är satta så att det alltid föreslås PDF när fakturorna skapas. 

Hur som helst, använd Skriv ut - Fakturor när du vill markera dem som utskrivna. I utskriftsdialogen trycker du på Inställningar och markerar Skriv ut dokument med utskriftsval Pdf till samma pdf-fil. När du skriver ut alla får du alltså en stor PDF och fakturorna sätts som utskrivna. 

Hoppas det kan hjälpa. 
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Ekonomivision,
Nu fick du ju ett bra tips av Helen men har du kollat med Severa gänget om dom inte kan lägga till det här x:et för dig? Jag har andra kunder där dom skruvat lite efter önskemål. Kostar inget att fråga.

Kenneth
Foto på Ekonomivision

Ekonomivision

• 2,782 poäng 2k badge 2x thumb

Jo jag har varit på dem :) Vi får se vad som händer. Tänker att det är bra att jobba på bred front! ;-)

Tack ändå!

Camilla

Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Camilla,
Du har rätt det är lättare att träffa med ett hagelgevär än en luftpistol;)

Lycka till!

Kenneth

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.