Matcha skatteutbetalning - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Har försökt matcha en skatteutbetalning i Visma, men får upp detta felmeddelande: "Den importerade .skv-filen saknar transaktioner eller ingående balans. Kontrollera filen och försök igen". Vad har blivit fel?
Foto på alfi

alfi

  • 350 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Alfi!

Har du läst in filen under Kassa och bankhändelserSkattekontot - Ny skattehändelse - Importera SKV-fil? Och det är en befintlig händelse i listan som du försöker matcha? Och här får du felmeddelandet?

Eller får du felmeddelandet redan när du läser in filen? Då tänker jag att filen är tom på händelser - felmeddelandet antyder det tycker jag.

Testa att ta ut en ny fil från Skatteverket i sådana fall och prova att läsa in denna igen.

Ha det fint!

Moa
Foto på alfi

alfi

  • 350 poäng 250 badge 2x thumb
Jag får felmeddelandet när jag försöker ladda upp filen från Skatteverket i Visma. Har testat att göra om det, men får samma felmeddelande.
MVH, Alfonso
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 49,070 poäng 20k badge 2x thumb

har du koll på från och till datum på exporten från Skatteverket?


(Redigerad)
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej alfi,

Meddelandet säger att att det saknas transaktioner i filen men jag tänker om du högerklickar på filen och väljer att öppna den i anteckningar - ser du några transaktioner i filen då?
Ser du inga transaktioner i filen kan du kolla med Skatteverket så det är rätt fil du importerar.
Finns där transaktioner men de inte går att importera i eEkonomi är det enklast om du kontaktar oss via chatt/telefon så kan vi kika tillsammans varför det inte går att importera.

Ha en fin dag
/Susan
Foto på alfi

alfi

  • 350 poäng 250 badge 2x thumb
I filen för utbetalning står det: 2017-10-16;Utbetalning;-24316;;

I filen för moms står det: 2017-10-13;Moms juli 2017 - sept 2017;24316;;

Jag har försökt importera den första. Vilken ska importeras/vad kan vara fel?
MVH, Alfi
Foto på alfi

alfi

  • 350 poäng 250 badge 2x thumb
Eller kan jag göra verifikationen manual?
MVH, Alfi
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Alfi,

Om vi ska hjälpa dig med importen tror jag att det är enklast att göra det med hjälp av supporten på telefon 0470 - 70 62 00 eller vår chatt som du hittar HÄR

Däremot går det jättebra att boka detta via en manuell verifikation om du inte har en bankkoppling då ska det göras under kassa- och bankhändelser istället.
Om utbetalningen avser en kostnadsränta så finns det ett färdigt bokföringsförslag på det som du kan hämta när du väljer att skapa din manuella verifikation.

Ha en trevlig helg
Cecilia
Foto på alfi

alfi

  • 350 poäng 250 badge 2x thumb
Hej !
Tack för hjälpen!
Jag ska boka detta via en manuell verifikation.

Ha ni en trevlig vecka!

Alfi

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.