Matcha transaktioner - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej
 Alla glada bokförare!Jag har ett litet problem som ni kanske kan hjälpa mig med.Jag har 3 transaktioner som inte är matchade. 2 av dem handlar om inbetalningar från kunden och en är utbetalning till en leverantör. Innan transaktionerna skulle läsas av automatisk, så markerade jag dessa 3 som in/utbetalade. Nu när jag försöker att matcha dessa så hittar Visma inte fakturorna, eftersom dem är ”hanterade” manuellt. Hur kan jag bli av med den orangefärgade ”match” och ”?”?
Foto på Kardo

Kardo

• 162 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

Då du har en aktiv bankkoppling idag så kan du ej radera raden för transaktionerna inne under kassa- och bankhändelser då här måste du matcha den för att få den att försvinna.
Om du väljer att matcha och sen tar bokföringshändelse övrig insättning och inkomsttyp egen kontering så kan du matcha mot ett slaskkonto.

Därefter får du gå in under bokföring - verifikationer och leta fram händelsen och under åtgärder kan du välja att skapa en korrigeringsverifikation.
När du gör den kommer du att få en varning från programmet att "Vi avråder dig från att bokföra manuellt på detta konto" , den kan du välja att gå förbi.

På detta sättet så försvinner den omatchade händelsen från kassa- och bankhändelser men händelsen blir ej dubbelt bokförd.

/Cecilia
Foto på Kardo

Kardo

• 162 poäng 100 badge 2x thumb
Tack Cecilia.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.