Matchar inte automatiskt längre - eEkonomi

• 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Fram till för någon månad sedan matchade programmet själv mina lev-fakturor och kundfakturor mot mitt inklistrade kontoutdrag (har inte bankkoppling). Det ända jag behövde göra var att klicka bokför. Nu matchar inte programmet längre och jag måste göra allt manuellt. Vad har hänt? Varför slutade programmet att matcha?

Hälsn
Anna-Karin
Foto på tosam78

tosam78

• 90 poäng 75 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 3
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Anna-Karin,

Vilken bank gäller det?
Har du testat idag och fungerade det då?

Återkom med mer information så kikar vi vidare på det:)

Ha en fin dag
/Susan
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 49,036 poäng 20k badge 2x thumb

Jag har Handelsbanken och aktiv bankkoppling och det är dåligt med automatiken numera

Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Pacsac,

Jag är lite nyfiken på vad det är som du tycker inte fungerar lika bra idag som förut?
Återkom gärna med mer input så kan vi titta vidare på det.

Ha en fin dag
/Cecilia
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 49,070 poäng 20k badge 2x thumb
Man måste matcha alla leverantörsbetalningar numera, skedde automatiskt tidigare
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Pacsac,

Är det under denna veckan som du fått matcha dina leverantörsfakturor manuellt eller har det varit så en längre tid?

Återkom gärna med mer information så kikar vi vidare på det

/Susan
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 49,100 poäng 20k badge 2x thumb

Idag (när väl bankfilen kom) så hade några betalningar matchats automatiskt

Men för 2 veckor sedan fick man matcha alla manuellt och utlandsbetalningar fick man gå in och ändra bankhändelse

Får se hur det går på måndag, förlåt tisdag, när jag får fredagens utlandsbetalningar

Foto på Magnusson

Magnusson

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Jag har Länsförsäkringar bank och klistrar in mina kontoutdrag. En del lyckas applikationen att matcha men det har blivit mycket sämre sedan ca 6 månader tillbaka. Vad beror detta på? Beloppen stämmer. 
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

• 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Magnusson!

Matchningen tittar dels på att beloppen stämmer överens, precis som du nämner. Den tittar även på OCR (om detta finns) samt på +/- dagar från förfallodatumet, programmet gillar alltså inte att matcha händelser om de ligger orimligt långt ifrån förfallodatumet.

Vi jobbar såklart för att funktionen ska vara så bra som möjligt och matcha så mycket som det bara går. Jag ska ta din synpunkt vidare till vår utvecklingsavdelning. 

Ha det fint!

Moa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.