Meddelande om att Visma kontot blivit låst

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Vi jobbar i Visma Advisor Connect och en kollega har blivit uppmanad att byta lösenord. Bytte lösenord igår och fick idag ett mail att hennes konto blivit låst i 30 min på grund av 8 misslyckade inloggningsförsök. Hon klickade då på lås upp konto, men det nya lösenordet funkade inte utan hon fick använda det gamla som fungerade. Varför blir det så här och vad kan vi göra åt det?
Foto på Ann-Charlott Gunnarsson

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Lena

Lena

  • 280 poäng 250 badge 2x thumb
Det händer samma sak upprepande för en kollega på vår byrå, vi har inte fått det utrett trots kontakter med er.
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Employee

  • 9,864 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Ann-Charlotte,

Mejlet om åtta inloggningsförsök triggas i de flesta fall (undantag om någon skriver in fel) av att man som användare har olika lösenord i Mina Tjänster jämfört med sina desktopprogram. Vilket normalt åtgärdas via att man öppnar sitt desktopprogram och sen skriver in det nya lösenordet. Det du beskriver här med din kollega och att det gamla lösenordet fungerar är något som jag inte känner och som jag blir lite konfunderad över. Är det när din kollega försöker logga in i Visma Advisor Connect som det gamla lösenordet fungerar? Är det "bara" via Advisor Connect i sådant fall som det gamla lösenordet fungerar, eller vad händer om kollegan går till vismaspcs.se - mina tjänster - logga in? Startar ni alla företag via Advisor Connect, eller har ni t ex Byråns egna bokföring/löner vid sidan av programmet?

@Lena - När du skriver att samma sak händer din kollega, menar du då att kollegan får mejlet om åtta inloggningsförsök?

Tack för era inlägg.

/Victor
Hej Victor, Ja det är när hon försöker logga in i Visma Advisor Connect. Vi går in i Visma Advisor via Arkiv i Connecten och är då automatiskt inloggade i Advisor. Vi startar alla företag via Advisor Connect.
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Employee

  • 9,864 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Ann-Charlott Gunnarsson,

Skulle du kunna skriva förnamnet på den som har problemet hos er? så ska jag ta och titta lite närmare på hennes E-postadress och sen att vi försöker kontakta din kollega för att reda ut det här.

Tack på förhand.

/Victor
Hej, hon heter Anita. Hon är på semester nu och åter 3/5 om ni vill kontakta henne.
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Employee

  • 9,864 poäng 5k badge 2x thumb
Super Ann-Charlott.

Ha en fin torsdag.

/Victor
Tack så mycket Victor, detsamma till dig.
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Employee

  • 9,864 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Ann-Charlott,

Bara för din info, så kommer en kollega söka Anita under morgondagen för att försöka reda ut hennes problem.

Ha en fin torsdagskväll.

/Victor