Mellanslag i postnummer ger fel och hindrar aktivering av Min lön - Lön 300/600

  • 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Ett mellanslag i postnumret och/eller efter postnumret i kundens grunduppgifter i Advisor hindrar aktiveringen av Min lön (Mitt Lönebesked). Felmeddelande är dessutom missvisande eftersom det säger att postnumret är fel på Huvudkontakten, vilket det inte är utan  i Grundregistret. 

Problemet är dåligt UX-arbete eftersom mellanslag eller ej ska hanteras av tjänsten. Det är fler än Visma som missar detta. Hjälp användaren med att ta bort självklarheter som kan bli fel. 

Jag har haft två anställda i telefon med supporten i 2,5h innan Visma löste det. Vem fakturerar jag?
Foto på Rolf Dahlberg

Rolf Dahlberg

  • 1,960 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 4 månader sedan

  • 0
  • 3
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

  • 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!
Jag fick precis info om att detta rättades igår. Nu gör det ingenting om du har ett mellanslag efter postnumret i Visma Advisor.
Det går bra att ha mellanslag mitt i, till exempel 123 45.Återkoppla om ni upplever det på något annat sätt.

Glad sommar!/Anna