Mer lättöverskådlig faktura för kunden

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Inte planerade
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Fick det här mailet av en finsk kund. Tycker det är talande för svenska fakturor i allmänhet. Vad man än betalar så står uppgifterna på olika ställen. Har ni en mer finsk- fakturamall, jag tycker det verkar tilltalande! 

Tack så mycket, fakturan är betalt :)

Jag är en väldig nöjd kund hos er, men jag undrar en sak - varför är fakturan så svår att läsa? När jag går till mobil-appen att betala, behöver jag följande saker i den här ordning:

1) Bankgiro

2) Meddelande/referensnummer

3) Belopp

4) Datum
Alla de här uppgifterna finns på olika håll i fakturan och alla inte så tydligt markerade. Konstigt!

Den första gången jag betalade en faktura, jag letade efter referensnumret, men nästan missade begäran att ange fakturanumret, vilket i sin tur finns i helt annat håll än begäran.

Är detta en vanlig design för en faktura i Sverige? (Jag är finsk, där har vi en ganska stardard form för fakturor, med alla nödvängida information organiserad tillsammans.) Jag bara undrar, det är inte så allvarlig :)
Foto på Jan Wester

Jan Wester

• 1,740 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 1
Foto på Davor P

Davor P, Champion

• 26,982 poäng 20k badge 2x thumb
Hur ser en "Finsk faktura" ut?

Vad använder du för fakturamall idag?

Använder du QR-kod på fakturan?

Och slutligen - kan kunden ta emot EDI-faktura?

//Davor P

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.