Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

carcer
MEDLEM

Mer specifik RR - Administration 500

Hej,

Jag har använt er spcs/visma admin 500 i många år och är mycket nöjd!!!

Har kommit på en sak som skulle göra det ännu mer användarvänligt för mig. När man väljer att skriva ut resultatrapporten så kan man idag bara välja per resultatenhet. Jag skulle önska att man även skulle kunna skriva ut en resultatrapport, alternativ kalla rapporten något annat, där man själv kan välja vilja kontonummer som ska ingå i rapporten.

Vad tror ni om den rapporten?

Hälsar,
Caroline
9 SVAR 9
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det finns väl en funktion redan där du kan skapa om den till en excel-fil och kalla den precis vad du vill?

Mikael Pettersson
carcer
MEDLEM

Hej, ja jag kan välja att skriva den som excel, men jag skulle kunna önska vilja konton jag vill ha med i min RR.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det styr du väl med vilka konton du konterar på?

Missförstår jag frågan nu?

Mikael
carcer
MEDLEM

Jag vill kunna välja vilka konton jag ser, oavsett om det finns konteringar eller inte. Större flexibilitet bara.

Hälsar,
Caroline
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

I Administration finns en bokföringsrapportgenerator, du hittar den under Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Bokföringsrapportgenerator. När du skapar en rapport här kan du välja att kopiera en befintlig rapport att utgå ifrån och sedan göra de ändringar du vill göra. Klicka här för att läsa om hur du gör, observera att du kommer hamna på den sidan där det finns beskrivet hur man skapar själva rapporten, vill du först kopiera en gammal mall väljer du det i menyn ute till vänster för att läsa om hur du gör detta.
carcer
MEDLEM

Hej,

Nu närmar vi oss något bra, tusen tack! Jag önskar kopiera min RR rapport och ta bort några konton därifrån. Hur kan jag kopiera min RR rapport till rapportgeneratorn?

Hälsar,
Caroline
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Carcer!

Du kan inte kopiera den befintliga resultatrapporten, eller någon annan rapport till rapportgeneratorn. Utan du måste göra den från början och där ange hur den ska se ut. 

/Linnea
carcer
MEDLEM

Hej, 

Tack för svaret och jag skapar om min rapport från början. Testade att skriva ut med excel men det fungerade inte. Valde excel i Inställningar för filutskrift från rapportgeneratorn, men den skriver varken till stället jag valde eller till excel format.

Hur får jag den att skriva egna rapporten i excel?

Hälsar,
Caroline

Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Carcer!

Dessa inställningar gäller rapporter som görs i den generella rapportgenerator. Så detta gäller inte de rapport som skapas i bokföringsrapportgeneratorn. 

När du skriver ut din rapport i bokföringsrapportgeneratorn kan du välja att skriva till Fil, och då blir det en texfil, och du får välja var den ska sparas när du skapar filen. Denna textfilen får du sedan öppna i excel. 

//Linnea