Missade lägga bilförmån, upptäckte i nästa år - Visma Lön 300/600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag gjorde Kontrolluppgifter  såg jag att en bilförmån var missat under en månad.
nu stämmer inte arbetsgivaravgifter och skatt på året. Jag har inte lämnat KU än
Kan man korrigera det på nåt sätt?
Foto på OlgaHS

OlgaHS

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Laila

Laila

• 13,502 poäng 10k badge 2x thumb
Det bästa är att göra en rättelse på arbetsgivardeklarationen den månaden, så kommer även KU att stämma.
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej OlgaHS,

För att du ska få med uppgifterna på Kontrolluppgifterna måste du låsa upp lönekörningen och rätta uppgifterna - skapa arbetsgivardeklarationen på nytt och skicka rättelse till Skatteverket. När du sedan skapar Kontrolluppgifterna blir även de rätt.

Vill du inte låsa upp lönekörningen kan du göra som Laila skriver ovan - rätta arbetsgivardeklarationen manuellt och skicka rättelse till Skatteverket (du kan rätta den direkt på Skatteverket hemsida).
När du sedan skapat Kontrolluppgifterna- dubbelklickar du på Kontrolluppgiften för den anställde och kompletterar uppgifterna i de rutor som är berörda innan du skapar filen och skickar in den till Skatteverket.

Hoppas detta besvarade din fråga :)
Om något fortfarande är oklart eller om du har fler funderingar får du gärna återkomma.

Ha en fin dag
/Susan
Foto på OlgaHS

OlgaHS

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Tack så mycket !!!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.