Missat återföring periodiseringsfond och kan inte låsa upp deklarationen - Enskild Firma

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 12 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Fick brev från Skatteverket att jag inte återfört periodiseringsfond från 2011 och skall rätta NE. Hur gör jag för att få rätt uppgifter i bokföringsprogrammet Visma enskild firma och därmed rätt uppgifter för deklarationen? Det går inte att låsa upp den.
Foto på Fridolf

Fridolf

• 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

• 43,402 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Vad står det när du försöker låsa upp deklarationen? Du ska kunna låsa upp deklaration och bokföring efter låsning. Men det kräver att du bekräftar den åtgärden en extra gång, så att upplåsningen verkligen är avsedd.

Om den tidigare avsättningen gjorts innan du började med Visma Enskild Firma så kan du efter upplåsning behöva ange beloppet under Arkiv - Ingångsvärden.
Foto på Fridolf

Fridolf

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
Jag får meddelandet; Deklarationen kan inte längre låsas upp eftersom Bokföringsnämndens tidsfrist för all bokföring av året löpt ut.
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

• 9,950 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Fridolf!

Gå till Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar och klicka dig in på fliken Konto/moms. Klicka Datum för spärr mot upplåsning (2017). Bocka här i Årsregeln och klicka sedan OK.

Testa nu att låsa upp deklarationen. 

Ha det fint!

/Moa
Foto på stefan_bognas

stefan_bognas

• 60 poäng
Hej, Jag har fått samma fråga från Skatteverket, måste återföra 2011 års fond. Har provat ändra till Årsregeln men får samma svar att "Bokföringsnämndens tidsfrist för all bokföring av året löpt ut". Hur låser jag då upp deklarationen?
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,444 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Stefan

Jag mejlar dig.

/Cecilia
Foto på Athanse media

Athanse media

• 60 poäng
Jag har samma problem =) Kan ni maila mig med? 
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,444 poäng 5k badge 2x thumb
Hej,

Nu har jag mejlat även dig.

/Cecilia