Mitt lönebesked - informationstext

• 0
  • 4
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Idag använder vi frekvent informationstext på lönespecifikationerna som går ut till de anställda och även information i själva mailet om vad som gäller inför nästa lönekörning. Hur kan vi hantera det i Mitt lönebesked? Ser den anställde den informationstexten i appen eller måste man logga in på vismaspcs för att se sådan information?
Foto på Lotta

Lotta

• 3,208 poäng 3k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 4
Foto på Annapanna

Annapanna

• 3,736 poäng 3k badge 2x thumb
Mycket bra fråga! Jag testade Mitt lönebesked bara på mig själv för att se om det skulle vara något för oss, men jag tycker att specen/informationen är väldigt basic. Finns det utrymme för text och noteringar?
När jag gör lönerna brukar jag ibland lägga till textrader för att förklara vissa lönerader - kommer dessa att synas i appen? Det vore också bra om ATF-saldot syns, nu syns bara hur mycket som avsatts denna månad. 
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

• 4,386 poäng 4k badge 2x thumb
Hej!

Både textraderna ni ligger in som löneart och meddelande till anställd i "meddelanderutan" nere till vänster syns i appen för Min Lön.

Och även mer glada nyheter, ATF:en kommer framöver att synas i appen, det är sedan tidigare ett önskemål som vi jobbar på för fullt :)
Se mer här

Vill även rekommendera att följa vår landningssida för nya Visma Lön Anställd - massor av matnyttig information på alla smidiga funktioner som kommer, och även tjuvkik på hur det kommer se ut.
Ni hittar sidan här

Ha det gott!

/Sofia