Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Privat mejladress - Mitt Lönebesked

Kan man lägga en privatmailadress till mitt lönebesked? För slutar personen måste de kunna ha tillgång till sina lönespecifikationer. Mvh Susanne
7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Systemet kan väl inte känna av om det är en privat mailadress eller inte. Inte alla våra anställda har mailadress till arbete. Men däremot är det väl när man avslutar personen i anställningsregistret och synkar mot internettjänsten som kontot avslutas.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men hur gör jag om jag slutar, företaget har skickat mina kontrolluppgifter till skatteverket året därpå, kan jag fortfarande logga in på mitt lönebesked och se mina lönespec.?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är ju rätt tokigt att kontot upphör. Det borde finnas kvar och Visma kan hålla kontakten med den anställde för viktig information. Inte speciellt hållbart om man ska skriva ut och spara heller.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Måste instämma -att det är viktigt att kontot finns kvar. Man måste kunna ta fram sina gamla specar. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

En tanke: Om en anställd slutar i ett företag som använder Mitt lönebesked och börjar hos en annan arbetsgivare som också använder det och har samma mailadress för inloggning. Kommer den anställde åt sina lönespecifikationer från den förre arbetsgivaren då?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lotta!

Om en anställd slutar och använder en e-post som den anställda sedan använder på ett nytt jobb tas de gamla bort. Detta görs när löneadministratören i det gamla företaget bockar ur tjänsten i löneprogrammet.

Ha det gott!

/Sofia 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi har många anställda med låg sysselsättningsgrad och även många som är behovsanställda. säkerligen har många av dessa personer även en annan arbetsgivare. Vad händer då om den andra arbetsgivaren också använder VISMA Mitt lönebesked.
Jag har en anställd som faktiskt fick välja vilket företag han ville se specifikationer ifrån när han loggade in i fredags. Så ditt svar stämmer väl inte?