Mobilscanner och Administration

  • 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Varje gång jag ska registrera en verifikation så försvinner kopplingsrutan och jag måste öppna upp den på nytt. Tidigare fanns rutan kvar. Är detta något ni kommer åtgärda Visma? 
Enligt supporten är det bara 1 extra knapptryckning men det är det inte, det är 1 VARJE gång jag ska lägga in ett nytt verifikat.
Foto på petra

petra

  • 114 poäng 100 badge 2x thumb
  • Trött

Publicerades för 1 år sedan

  • 3
Foto på Jesper Lodén

Jesper Lodén, Moderator

  • 1,502 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Petra!

Vilken version av Visma Administration arbetar ni i? Du ser det längst ner till höger i ditt program. 

Med vänlig hälsning, Jesper
Foto på Johan

Johan

  • 834 poäng 500 badge 2x thumb

Hej Petra,

jag upplever samma sak och har även gjort ett inlägg här i forumet om just detta. Dock så verkar inte detta vara en prioriterad sak att titta på (då vi jobbar i Administration och inte Eekonomi).

Likaså kan nämnas att när du får inskannade fakturor/kvitton där användaren lagt in info i appen så medföljer inget av det till Administration såsom det gör i Eekonomi (ännu värre när användaren använder sig av QR-kod när allt försvinner i Administration).

Skannerfunktionen är "da shit" att jobba med men känns f.n. som om man släppt utvecklingen helt för Visma Administration till förmån för Eekonomi. Vilket i sig är som att ge FortNox m.fl. ett gigantiskt försprång då Vismas produkt Eekonomi ännu inte har full funktionalitet såsom Administration (för övrig anser jag att ex. FortNox är en "Kalle Anka" produkt i jämförelse men det kanske är min fyrkantighet som talar).

Petra, jag vet inte om du jobbar enbart med eget bolag men jag som redovisningskonsult och har ca 25 bolag så är detta ett stort problem...f.n. har jag svårt att rekommendera mina klienter att ta steget in i digitaliseringen då detta helt enkelt tar längre tid än att stå och regga kvitton/fakturor från fysiska papper. Först när skannerfunktionen blir bättre med exempelvis att kunna få med informationen in i Administration är det läge att börja digitalisera men då kanske klienten redan gått till FortNox....

MVH


/Johan


Foto på Johan

Johan

  • 834 poäng 500 badge 2x thumb
(Jesper, jag som upplever samma sak som Petra har 2018.1)
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,020 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Johan!
Jag är nog inte riktigt med på vad du menar. Jag får med information som jag skriver. Det fungerar inte likadant i Administration som eEkonomi det är sant men jag vill påstå att scanna QR-kod och informationstext ska fungera som tidigare. 
Foto på petra

petra

  • 114 poäng 100 badge 2x thumb
Hej Johan,
Jobbar också som redovisningskonsult med flera bolag.
Hoppas dom tar detta vidare och löser det.
Ursäkta sent svar. :)
Petra
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Petra!
Jag ser att det blir precis som du säger och det var inte riktigt tanken eller meningen. Jag har tagit det vidare och hoppas det kan bli som tidigare.
Foto på petra

petra

  • 114 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har version 2018.1 och blir automatiskt uppdaterad av vår it-leverantör när nya versioner kommer.
Ursäkta sent svar. 
Foto på Johan

Johan

  • 834 poäng 500 badge 2x thumb

Hej igen Petra,

ursäkta sen återkoppling...mycket nu när byråanstånden för skatte börjar löpa ut.

:-)

Ang. QR-kod - ja, de funkar säkerligen som förut MEN prova att köra visma Skanner med QR kod (utan att skriva in något) och så kör du det till Visma Administration så får du se vilken information som kommer med....blir liksom pannkaka då (i motsats till Visma eEkonomi där det funkar bra).

MVH

J.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.