Glömt av lämna in momsdeklaration p g a programmet - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Visma Enskild Firma meddelar mig i sitt program att momsdeklarationen (årsvis) är inlämnad, i samband med deklarationen. Något som inte alls stämmer. För andra året i rad (då jag inte kom ihåg detta) är min momsdeklaration försenad för denna vilseledande ruta i ert program. Den är uppenbarligen inte alls inlämnad. Om det är så att jag manuellt måste lämna in denna så borde det stå något i stil med "momsdeklaration skapad".
Foto på Nordsmide

Nordsmide

• 140 poäng 100 badge 2x thumb
  • förrådd

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Thommy Johansson

Thommy Johansson

• 302 poäng 250 badge 2x thumb
Man lämnar inte några uppgifter till Skatteverket via programmet. Däremot kan man skapa SRU-filer att bifoga om man använder Skatteverkets digital tjänst för inkomstdeklaration. Men numera sker momsdeklaration separat till Skatteverket och sker inte inom programmet för Enskild Firma. Så du får nog hålla koll på egen hand hur man deklarerar. Underlag skapas via programmet men inlämning är ditt ansvar. / Thommy
Foto på Jan T

Jan T

• 2,726 poäng 2k badge 2x thumb
När du för föregående år kollar momsen finns det två rutor att fylla i den ena Läst och inlämnad och den andra Betald de här två sakerna måste du ordna med själv och kryssa för när det blivit gjort
Har du handlat med företag inom EU skall detta vara gjort i slutet av februari annars i början av maj