Momsrapporten reagerar på felaktig men korrigerad verifikation, åtgärd? - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag kopierade en verifikation under juli månad och råkade då bokföra den på den kopierade verifikationens datum i juni. (Lite dåligt att programmet inte per automatik sätter dagens datum) Gjorde såklart en korrigeringsverifikation och bokförde det sedan på rätt datum.
Nu var jag inne och kikade på hur min momsrapport för juli-sept ser ut och såg då att den reagerat på att ovanstående verifikat är bokförda på avvikande datum. Behöver jag vidta någon åtgärd i det här läget? Det känns ju inte som det eftersom händelsen inte påverkar varesig föregående eller nuvarande momsperiod?
Foto på Marie

Marie

• 1,010 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Marie,

Du behöver inte vidta någon mer åtgärd, då du har korrigerat det som var fel och lagt in det på rätt datum.

Verifikationen du kopierade samt korrigeringsverifikationen kommer med på denna momsrapport (juli-september) men redovisas som både Debet och Kredit och påverkar därför inget.

/Susan

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.