Mulighed for at trække en YTD rapport på Bokföringsunderlag - Lön

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Afstemning af løn, ville det være fint hvis man kunne trække en bogføringsliste YTD når man har brug for det, så den skulle gerne kunne trækkes hver måned.
Foto på Renate

Renate

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 9 månader sedan

• 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 9,258 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Renate,

Om jag har förstått din fråga rätt så är du ute efter att kunna ta ut bokföringsunderlaget på en rapport från årets början till dagens datum och inte bara kunna ta ut det lönekörning per lönekörning?

Det finns ingen sådan utskrift i programmet idag och jag har tyvärr inte lyckats få till nån i rapportgeneratorn heller.
Hade det däremot varit så att det enbart vore saldot på något specifikt bokföringskonto YTD som intresserade er så hade det gått att få fram under Utskrifter och Spårning och att man väljer att utgå från ett bokföringskonto.

Tror inte att jag har missat nåt sätt att skapa en sådan rapport men kanske har vi nån annan användare på forumet som har nåt liknande och kan tipsa er.

Tack för att du tog dig tid att skriva på vårt forum så tar vi ditt önskemål med oss.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

• 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Renate!
I nuläget har vi inga planer på att göra några förändringar angående bokföringsunderlaget. 

Lönerna bokförs per lönekörning och därför skrivs även bokföringsunderlaget ut per månad. Precis som min kollega Cecilia skriver så kan du göra en spårning eller utskrift per bokföringskonto. Egentligen skulle dock rekommendera dig att göra utskrift via bokföringsprogrammet istället, där finns oftast mer möjligheter att specificera utskrifterna för bokföring. 

Du får gärna förklara lite mer vad du jämför och stämmer av och varför du vill ha just denna period att stämma av. 

/Sanna
Foto på Renate

Renate

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Hej Sanna,
Jeg stemmer kontierne af hver måned med det som er bogført i vores bogføringssystem "Netsuite", og så sidst på året skal YTD gerne stemme med Visma YTD. 

Derfor ville det være fint om man, både kan stemme måneden af og at YTD også stemmer hver måned. Så hvis IKKE det stemmer, at man straks kan finde ud af hvor en evt. fejl ligger. 

Kan man trække en liste ved årsafslutning, som man kan stemme af over for ? hvor alle konti er listet med total summen ? 

Jeg vil så nu blive nød til selv at lægge tallene sammen, så jeg kan se at det jeg bogføre i vores bogføringsystem stemmer overens med bogføringlisten fra Visma.

Håber det forklare, hvorfor og hvad jeg stemmer af med

Tak for tilbage melding, og interesse i at hjælpe mig med mit problem
Renate :-)