Något gick fel vid överföringen till till Visma lön anställd

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har uppdaterat till lön 600 ver 2018,1 och är på punkt 4 Överför data från Stämpla till Visma lön anställd och väljer gå vidare. Efter en liten stund kommer info upp om att något gick fel vid överföringen och en ny ruta där det stod typ Back to ?? minns inte. 
Då kommer mina tjänster - Visma stämplas kalender upp samtidigt som det i fliken i webbläsaren står Visma lön anställd - kalender. https://www.vismaspcs.se/Online/TimeClock/default.aspx
Var är jag? Har det hänt som skulle hända? Vågar inte göra något mer för jag vet inte om överföringen är gjord?
Vad ska jag göra ?
Foto på Sylveko AB

Sylveko AB

  • 442 poäng 250 badge 2x thumb
  • stressad för jag inte får fler alternativ

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,114 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag är inte helt säker på var det har fastnat.
Om du öppnar löneprogrammet, får du upp meddelandet om att starta överföringen?
Om inte kan du att gå till vismaspcs.se och klicka på logga in. Om du väljer Visma Lön Anställd här, kommer du in i "gamla" Stämpla eller har det uppdaterats?

Om det inte har uppdaterats kan du stänga ner och testa att använda länken https://timeclock.vismaonline.com/migration för att se om du kan komma vidare den vägen.

Om det ändå inte funkar så får du gärna återkomma med felmeddelandet så ska vi se om vi kan lösa det nu i helgen eller om vi måste avvakta tills måndag.
Foto på Sylveko AB

Sylveko AB

  • 442 poäng 250 badge 2x thumb
Jag öppnar det och får upp meddelande att gå vidare för att öppna ett fönster i din webbläsare där du startar överföringen. Jag går vidare och startar överföringen och sen kommer "Oops something went wrong while processing your request. Och samma knapp "back to start" . Jag testar länken du bifogar och då kommer samma meddelande direkt "oops...."
Bara att vänta då till klockan blir 8,00
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,114 poäng 50k badge 2x thumb
hmm, det låter konstigt. Om du går endast till vismapscs.se och klickar på Logga in uppe till höger. Kommer du in på Mina tjänster då?
Jag har inte fått några andra indikationer på att det inte skulle fungera.
/Anna
Foto på Sylveko AB

Sylveko AB

  • 442 poäng 250 badge 2x thumb
Jag kommer åt mina tjänster och ser Visma lön anställd och klickar på den och det är samma meddelande oops....
Foto på Sylveko AB

Sylveko AB

  • 442 poäng 250 badge 2x thumb
Nej nu när jag öppnade löneprogrammet så säger den att överföringen är klar men uppgifter behöver kompletteras så det har funkat!
Dock blir jag osäker när jag går via min sida när jag har löneprogrammet öppet och väljer visma lön anställd så kommer jag in i kalendrarna men det står fortfarande Stämpla som rubrik - är det i sin ordning?
Foto på Sylveko AB

Sylveko AB

  • 442 poäng 250 badge 2x thumb
Har fått veta att jag inte ska gå den vägen utan det är via lönearbete och välja modulen Visma lön anställd - sitter i supporten nu. ..
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

  • 43,402 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! Fick du kontakt med vår support eller ska jag be en kollega ringa upp dig?

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.