När kommer en fungerande version av Administration 2017.1?

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Efter uppdateringen till 2017.1 har vi fått jätteproblem. Framförallt pga att integrationen med ett annat program slutat fungera. Även kopplingen med anläggningsregistret har slutat att fungera. Eftersom versionen tagits bort från nedladdningssidan måste det vara många som har problem och felet ligger hos Visma, inte hos någon annan. Någon information från Visma har jag inte hittat.

Problemen leder till extraarbete och merkostnader för oss (får vi någon ersättning för det?). Kommer det inte en fungerande version snart tvingas vi att byta leverantör, för så här kan vi inte ha det. 
Foto på Thomas

Thomas, Champion

  • 12,828 poäng 10k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 2
Foto på Susanne Friman

Susanne Friman, Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering, Visma Tid, Visma Compact

  • 2,430 poäng 2k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej Thomas, 

Vi kommer att kontakta dig personligen för att lösa det som du har problem med.

Det stämmer att vi tillfälligt har valt att pausa nedladdningen av version 2017.1. Detta eftersom vi haft några fall av nätverksinstallationer där vi inte lyckades hjälpa kunderna med en lösning så snabbt som vi önskat. Under tiden som vi hjälper dessa kunder valde vi att pausa versionen för att inte fler skulle drabbas och behöva stå stilla.

Det är många som kör programmet i just nätverk och vid installationen av nya versionen finns det några exempel på problem som kan uppstå, som vår support har information om. Dessa problem är inte något som programmet orsakar i sig, men de uppdagas i samband med att nya SQL-databasen installeras i nätverksmiljön. Här har vi en tät dialog med Microsoft för att ge rätt rekommendationer och lösa problemen på bästa sätt i varje enskilt ärende.

Även om några har stött på problem vid uppdatering har vi idag många kunder som arbetar i den nya versionen, precis som vanligt. Om något är fel i nya versionen visar vi det under Kända fel. Vad gäller fakturamallar fungerar detta som tidigare och de följer med vid uppdatering. Är du osäker på hur mallarna hanteras eller om du skulle behöva installera programmet på nytt på ny dator så hjälper vi gärna till.

Versionen kommer finnas tillgänglig att ladda ner igen inom kort och information om vad man bör tänka på innan uppdatering finns samlat här.

Som nämns på nedladdningssidan är det viktigt att man kontrollerar med sin integrationspartner om du ska installera en ny version eller inte, så att de har säkerställt att integrationen fungerar. Detta gäller integrationer till tredjepartslösningar. Integrationerna mellan Vismas produkter ska självklart alltid fungera och problemet mellan Visma Administration och Visma Anläggning kommer vi givetvis åtgärda.

Mvh
Susanne