När kommer möjligheten att ha längre artikelnummer - Administration

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
I flera år har ni duckat kring frågan om att utöka antal möjliga tecken i artikelnr. Kommer denna möjlighet i 2017?
Foto på Jojo

Jojo

• 244 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 5
Foto på Susanne Friman

Susanne Friman, Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering, Visma Tid, Visma Compact

• 2,430 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Jojo!

Det är inget vi planerar att ändra just nu, men om det är fler med dig som har det här behovet så måste vi ta upp det för diskussion. Ni andra användare som önskar detsamma - tryck på plus 1 så vi vet hur många fans vi har till den här idén! 

Ha det så bra!

Mvh
Susanne
Foto på MarieN

MarieN

• 6,474 poäng 5k badge 2x thumb

Jag önskar också längre artikelnummer. Då vi använder oss av samma artikelnr. som vårt moderbolag i Italien - och det är inte lätt när man inte kan lägga in artikelnumren. Moderbolaget har SAP system, och jag saknar i alla fall 5st till...

/M

Foto på Patrik

Patrik

• 126 poäng 100 badge 2x thumb

Jag blev lovad av en säljare att artikelnummerna skulle bli möjliga att ha fler tecken efter uppdateringen till SQL, vilket låter självklart att man fixar till i och med detta:) . Vi har varit i startgroparna att börja använda artikelnummer i ett år nu och uppdaterade nu till SQL-versionen.

Det är fortfarande inte fixat.

Vill man inte har fler kunder som skall jobba med Vismas artikelrutiner..?

Hoppas på uppatering snart i detta...

Har pratat med supporten om detta ett antal gånger och enda sättet att påverka att detta genomförs verkar vara att skriva i forumet enl. supporten.

Nu har jag skrivit i forumet !!!

// Patrik

Foto på MarieN

MarieN

• 6,474 poäng 5k badge 2x thumb
Vad händer??
/Marie