Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

NE blanketen B14 - eEkonomi

Har en momsskuld i ruta b14. Hur tar jag bort den? Försökt efter instruktioner från Vismas hemsida och har ringt supporten men det jag behöver är någon som kan något om bokföring. 

1 SVAR 1
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej Aya, 


Utifrån bilderna som du har bifogat så ser det ut som att A165 och A166 tar ut varandra. Det ser ut som att A165 är en korrigering av A164. Hur ser verifikation A164 ut? Om du i deklarationstillägget går till fliken Bokföringsvärden så kan du på Balansräkningen se under rubriken Skatteskulder vilka konton som har påverkat ruta B14. Om det bara är bokföringskonto 2012 som har påverkat dina Skatteskulder så skulle du kunna gå till eEkonomi - Bokföring - Transaktionsanalys och där söka på konto 2012 för att se vilka transaktioner som har påverkat kontot, samt vilket utgående saldo som du har på kontot. Om det handlar om att du bara ska nolla det som har skett på kontot så kan jag tänka mig att du behöver korrigera någon verifikation liknande det som du har gjort med A165 och A166. 


Återkoppla gärna om det är något mer du undrar över, och i så fall även en bild på A164, och eventuellt vad som har påverkat dina Skatteskulder samt kanske även en bild på transaktionsanalysen och de konton som påverkar Skatteskulder så hjälper vi dig gärna vidare. 


Ha en fin dag!
/Theodor