NE BLankett B14 skatteskulder? - eEkonomi Deklaration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
NE BLankett B14 skatteskulder, där har mitt Visma Enskild firma lagt in -31500 men när jag knappar in det i deklarationen så verkar det inte gå att skriva - före summan, vad göra? och varför blir det sådär? hoppas nån kan hjälpa snabbt då jag sitter med deklarationen nu :)
Foto på Dannelind42

Dannelind42

• 422 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 månad sedan

• 0
  • 1
Foto på Dannelind42

Dannelind42

Foto på Dannelind42

Dannelind42

Sådär ser det ut om jag klickar på rutan B14  i NE, nån som kan svara på varför eller vad jag ska göra?
Foto på Dannelind42

Dannelind42

Just summan med skuld skatter avigfter för anställda jag inte förstår vart den kommer från, har ju inga anställda, denna summa 68366 verkar följa med från år till år av nån anledning, ser att den ligger som ingående 1/1-2018 och 1/1 2019.
Foto på Dannelind42

Dannelind42

har nu hittat felet, har använt mig av utbetalningstypen
"Betalning av arbetsgivaravgift/preliminär skatt" vid ett par gånger av misstag, istället för bet av F-skatt.  när jag betalat in f-skatt. summan blir exakt den 68366:- men hur korrigerar jag bort detta? tänkte mig att jag skulle göra en utbetalning den 31/12-2018 av typen
"Betalning av arbetsgivaravgift/preliminär skatt" och sätta ett - framför dvs -68366:- och sen göra en motsvarande utbetalning fast på rätt typ dvs bet av Fskatt.

men när jag försöker göra det säger Visma bara : beloppen i denna post måste korrigeras, beloppet i fältet varav moms kan inte vara större än beloppet inklusive moms, fortsätt ändå?

Foto på Dannelind42

Dannelind42

Löste det, det va precis så man måste göra för att korrigera en felaktig användning av utbetalningstyp.