Nedgradera från Lön 600 till Lön 100

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Besvarad
Hej. Efter en telefonkontakt med er för några veckor sedan fick jag information om att det var enkelt att nedgradera från Lön 600 till Lön 100. Jag trodde då att ni skulle hantera detta automatiskt i samband att mitt avtal för 600 löpte ut 31 maj. Idag köpte jag Lön 100 via hemsidan men tyvärr kan jag inte öppna upp mitt företag eftersom det har varit öppnat med 600. Hjälper ni till att konvertera databasen så den fungerar? Jag vill ju självklart inte tappa all historik eftersom jag behöver kunna komma åt detta.
Foto på Lars

Lars

• 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 8 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 8,786 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Lars,

Jag mejlar dig all information om vad vi behöver ha in för att göra en registerkonvertering åt dig.
Lönekörningarna får du ej med dig över däremot kan vi föra över dina personalregister åt dig.

/Cecilia
Foto på Lars

Lars

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
Jag skippar nedgraderingen och kör vidare med Lön600. Tyvärr får jag inte igång 600 även om jag har avinstallerat 100 och försöker installera 600. Det verkar som om den bara installerar 100 igen.

Hur går jag vidare?
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

• 8,786 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Lars,

Jag ser att mina kollegor på avtalsavdelningen har ändrat din licens så att ditt program ska styra mot Lön 600 istället för Lön 100.
När du har löneprogrammet igång kan du uppe i din övermeny gå in under Hjälp - Om Visma Lön 100 och sedan klickar du på knappen Uppdatera licensen.

Om det inte fungerar efter detta så kontakta gärna mina kollegor på supporten som du hittar här.

Ha en fin dag!
/Cecilia