"Tvinga" in en kundtyp på ett visst betalsätt - Visma Webshop

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Ni har en funktion som säger att man skall kunna "tvinga" in en kundtyp på ett visst betalsätt, den funktionen fungerar ej
Foto på Per

Per

  • 280 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Per,

Är inte alls med på vilken funktion du menar?
I vilket program är det som det inte fungerar, Visma Webshop eller i eEkonomi?
Har kollat i båda programmen men förstår inte var du menar denna funktion skulle finnas.

Skulle du vilja återkomma med mer info så vi kan kika vidare på det?

Ha en fin dag
/Susan
Foto på Per

Per

  • 280 poäng 250 badge 2x thumb
I webshp under betalsätt och när man går in på ett valt betalsätt så står det "Välj hur person- och organisationsnummer ska behandlas i kassan "

oavsett vad man gör för val så kommer kunderna åt alla upplagda betalsätt. Jag vill tex att Payson skall vara obligatorisk för privatpersoner men det funkar ej. Man väljer farkt och betalsätt före man kommer till privatperson eller företag/adress och då kan det aldrig fungera
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

  • 1,496 poäng 1k badge 2x thumb
Det du söker tror jag inte finns , vad som händer när du "tvingar" dom att skriva personnummer är att antingen måste dom fylla i det för att kunna beställa eller så behöver dom inte fylla i det. Så det har inget med att låta företag betala med payson eller inte :) , men som dom säger med allt , inget planerat med det :p
Foto på Per

Per

  • 280 poäng 250 badge 2x thumb
Nej är tyvärr medveten om det men det enda supporten kunde göra var att hänvisa till forumet. Problemet med detta forum är att man ledsnar att komma med idéer vi som driver företag vill oftast ha det utfört så snabbt som möjligt. Men man gör ett val på betalsättet men den funktionen fungerar inte så enligt mig borde man ej behöva betala fullt pris eftersom jag har en funktion som tvingar till ett visst betalsätt men den funktionen fungerar ej, sånt som ej fungerar lagar man omg eller kompenserat med avdrag.
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,742 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Per!

Vi har i dagsläget ingen funktion som "tvingar" in en person på ett särskilt betalsätt beroende på personnummer. Utan funktionen som finns är att man under Betalsätt kan ange hur personnummer ska hanteras i kassan, om det ska vara obligatoriskt, valfritt eller inte synas alls.

Skickar ditt önskemål vidare till utvecklingsavdelningen.

Ha det fint!

Moa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.