Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ulrica5
MEDLEM

Notering på fakturan - eEkonomi

Varför kan man inte skriva en notering på en befintlig faktura.  Tex så har inte kunden betalat och det pågår en kommunikation. Då vill jag kunna skriva en liten kommentar att fakturan är påväg att betalas så man inte skickar ut massa påminnelser.
5 SVAR 5
Khedron Wilk
CHAMPION

Jag lägger löpande in anteckningar på befintliga fakturor, visserligen oftast på leverantörsfakturor men har hänt att vi gör det även på kundfakturor. Är det att inte verkar gå eller att det inte syns hur man gör?
Ulrica5
MEDLEM

Jag var i kontakt med Visma för att fråga hur man lägger en notering.  Tex har vi skickat en kundfaktura men kunden har önskat att delbetala den i två omgångar. Då vill jag göra en intern notering på fakturan så att jag inte skickar en betalningspåminnelse. Kan man göra det? 
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej Ulrica,


Om du går till Försäljning - Kundfakturor - öppna upp den kundfaktura som du vill skapa en notis på - klicka på Meddelanderutan uppe till höger i det blå fältet - klicka Ny och välj Anteckning. Där kan du skriva den notis/anteckning som du vill ha kopplad till din faktura. Du kommer se denna meddelanderutan ute i kundfakturalistan till höger om kolumnen Förfallodatum och även kunna öppna den när du är inne på fakturan.


Trevlig helg!
/Theodor

Litet tillägg: glöm inte att klarmarkera anteckningarna allt eftersom, så att du hela tiden ser direkt i fakturalistan vilka fakturor som berörs av någon sppeciell detalj såsom delbetalning.

En bra sak med anteckningar är att de automatiskt loggar vem som skrivit respektive anteckning så om man är flera användare på samma företag eller byrå + kund så kan man se vem som gjort vad.
Ulrica5
MEDLEM

Stort tack för hjälpen! Det underlättade verkligen för mig! 🙂 

Trevlig helg!